رشت- محمد بلادی چولابی مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان گیلان از آغاز "طرح بزرگ همیاران "بانک قرض الحسنه مهر ایران در راستای توسعه وگسترش فرهنگ قرض‌الحسنه و همسو با نیات خیرخواهانه هموطنان به منظور حمایت از نیازمندان خبر داد.

طرح بزرگ همیاران مهربانک قرض الحسنه مهر ایران آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در گیلان در نشست خبری ظهر چهارشنبه به مناسبت یازدهمین سال تاسیس بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: در این طرح، متقاضیان مبلغ مورد نظر خـود را در قـالب عقــد صــلح و به صــورت بلاعــوض در حســابی تعریـف شده، نـزد بانــک قرض الحسنه مهر ایران واریز می‌کنند. بانک نیز متعهد می شود مبالغ اهدا شده از سوی خیرین را، به پرداخت تسهیلات به اقشار نیازمند جامعه در زمینه‌های اشتغال، تأمین معیشت جوانان، بانوان سرپرست خانوار، درمان، تحصیل و همچنین بازسازی و توسعه‌ی روستاها و مناطق محروم و ... تخصیص دهد. کارمزد وام ها در طرح همیاران مهر بین صفر تا ۲ در صد می باشد.

هدف طـرح همیـاران مهـر

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در گیلان ماهیت و فلسفه‌ی این طرح را ، توانمندسازیِ نیازمندان دانست و گفت: اجرای این طرح منجر به کاهش فاصله‌ی طبقاتی و ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شود. با اجرای طرح همیاران و مشارکت مردم می‌توانیم حس نوع‌دوستی را در جامعه تقویت کنیم و این وظیفه‌ی اصلیِ ما در قبال جامعه است.

وی ادامه داد: مبالغ جمع‌آوری شده در طرح همیاران مهر در زمینه های امور عام المنفعه  نظیر اشتغال جوانان، بهداشت درمان ، اشتغال زنان سرپرست خانوار، اشتغال زندانیان جرایم غیر عمد ، بازسازی و توسعه روستاها و مناطق محروم، و... هزینه می شود.

وی با اشاره به مزایای این طرح افزود: سهیم شدن در طرح همیاران مهر  باعث بهره‌مندی از اجر معنوی و خیر دائمی از طریق چرخش مداوم مبلغ اهدایی خیرین و مردم بین تعداد زیادی از نیازمندان خواهد شد.

چولابی ادامه داد: از طریق مراجعه به وب سایت بانک به آدرس www.qmb.ir و ورود به صفحه همیاران مهر می‌توانید با استفاده از لینک اشتراک‌گذاری، دیگران را از این طرح آگاه نمایید و با این کار باعث گسترش نیکی و کمک به پیشبرد اهداف طرح شوید.

بلادی چولابی مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان گیلان با بیان اینکه بعد از گذشت ۱۱ سال از عمر پربرکت این بانک امروز این نهال به درخت تنومند تبدیل شده است گفت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با سرمایه اولیه ۱۵ هزار میلیارد ریال و با مشارکت بانک‌های دولتی و نیمه دولتی در سال ۱۳۸۶ افتتاح شد و  با ۳۰۰ شعبه آغاز به کار کرد.

وی افزود: فعالیت تخصصی بانک جذب منابع قرض الحسنه و پرداخت تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد چهار در صد است. افرادی که در این بانک دارای حساب قرض الحسنه پس‌انداز یا جاری هستند می‌توانند بر اساس ضوابط از تسهیلات بانک استفاده نمایند.

بلادی چولابی با اشاره به هدف از تشکیل بانک  خاطر نشان کرد: هدف از تشکیل این بانک کمک به رشد و توسعه کشور از طریق تأمین نقدینگی جهت  رفع نیازهای ضروری اشخاص حقیقی و حمایت از نیازمندان، حمایت از سازمانهای مردم نهاد، حمایت از کالای ایرانی ، حمایت از اقشار دانشجو و بنیان های علمی کشور  و پرداخت تسهیلات به اشخاص حقوقی که در امور خیریه فعالیت دارند می باشد  در واقع  این بانک در راستای حرکت به سوی عملیات بانکی اسلامی تشکیل شده‌است .

وی با بیان دلایل استقبال مردم در مشارکت در سپرده گذاری این بانک اظهار داشت: شفافیت کامل در امور صورتحساب مالی، زیان ده نبودن ،  کاهش ریسک نسبت مطالبات به تسهیلات ، سیستم معدل گیری مشتریان بانک از طریف فضای الکترونیکی جهت دریافت تسهیلات و از همه مهمتر رسیدگی به کار مشتریان در اسرع وقت و تکریم ارباب رجوع از موفقیت های قابل قبول بانک است.

وی در رابطه با طرح مسئولیت اجتماعی بانک گفت: مسئولیت پذیری اجتماعی بانک نظیر کمک به زلزله زدگان، کمک به زنان بی سرپرست، زندانیان جرایم غیر عمد و احداث مدرسه در مناطق محروم از مواردی است که در این طرح به آن توجه ویژه شده است.

تبدیل کارت بانک قرض الحسنه مهر ایران به کارت سوخت

بلادی چولابی  با بیان طرح تبدیل کارت بانک قرض الحسنه مهر ایران به کارت سوخت گفت: به منظور سهولت هموطنان در پرداخت بهای سوخت، اجرای طرح پرداخت الکترونیک بهای سوخت با کارت هوشمند از طریق کارت های شتابی بانک قرض الحسنه مهر ایران امکان پذیر است و متقاضیان علاوه بر استفاده از خدمات فوق، از محل میانگین گردش حساب خود از تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد ۴ درصد نیز برخوردار می شوند.

راهنمای عملیاتی اتصال کارت بانکی به کارت سوخت

با این اتصال، هموطنان می توانند توسط کارت های شتابی بانک قرض الحسنه مهر ایران و با استفاده از پایانه ویژه پرداخت بهای سوخت نصب شده بر روی سکوهای سوختگیری(Online) بهای سوخت اتومبیل خود را پرداخت نمایند و از خدمات و طرح های تسهیلاتی این بانک نیز برخوردار شوند.

با یک بار افتتاح حساب ، ۲ بار وام بگیرید

در طرح ۲ در یک می توانید با مراجعه شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران و به پشتوانه حساب خود ۲ بار وام قرض الحسنه دریافت نمایید.

در این طرح مشتریان می توانند با افتتاح حساب و تکمیل موجودی در بانک، به صورت آنی تا ۹۰ درصد مبلغ افتتاحی خود را بدون ضامن وام قرض الحسنه دریافت نمایند.

پرداخت بالغ بر ۸ هزار میلیارد ریال تسهیلات در ۱۱طی  سال در گیلان

بلادی چولابی مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر گیلان با اشاره به نحوه پرداخت تسهیلات قرض الحسنهبانک مهر ایران  در گیلان گفت: کل تسهیلات پرداختی در طی ۱۱ سال از افتتاح بانک بالغ بر ۸ هزار میلیارد ریال در استان گیلان بود.

وی افزود: در طول سال گذشته ۱۶ هزار نفر تسهیلات در یافت نمودند و امسال نیز تاکنون بیش از ۱۷ هزار نفر بهره بردند و پیش بینی این است که تا پایان سال به ۲۰ هزار نفر برسد.

وی اظهار داشت: در بحث مسئولیت های اجتماعی نیز امسال به حدود ۱۹۲۹ نفر تسهیلات ۳ میلیون تومانی پرداخت شد.

رشد ۸۳ درصدی منابع بانک در سال گذشته

وی با بیان موفقیت بانک در ۱۰ سال گذشته گفت: اتحاد ، مودت و همبستگی و خلوص در کار رمز رشد منابع این بانک در گیلان است .

بلادی چولابی افزود: در سال گذشته حدود ۸۳ درصد و امسال نیز تا اکنون ۳۰ درصد رشد منابع داشتیم و از این لحاظ رتبه ا تا ۴ را در شبکه بانکی قرض الحسنه مهر ایران در کشور به خود اختصاص داده ایم و امیدواریم با همت بیشتر و دعای مردم شریف گیلان و همت مسئولان جذب منابع را به نسبت معقولتری برسانیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.