زنجان- خدیجه ابراهیم خانی گفت: ادامه روند با بودجه های فعلی امکان پذیر نیست.

 به گزارش خبرنگار قدس آنلاین:خدیجه ابراهیم خانی مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان  بعد ازظهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه در حال حاضر ۵۴۰ هزار نفر بیمه شده سلامت هستند گفت:۵۰ درصد جمعیت استان زنجان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان  با بیان اینکه بیشترین جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت است گفت: ۱۴۰ نفر از بیماران خاص تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

 ابراهیم خانی با اذعان به اینکه جمعیت بیمه شده در استان زنجان در سال جاری رشد خوبی داشته است افزود: ۴ هزار نفرعضوصندوق بیمه ایرانیان هستند.

 وی با اشاره به اینکه صددرصد پرداختی های دانشگاه ها و مراکز دولتی تا پایان مرداد پرداخت شده است گفت: ۷۰ درصد پرداختی‌های شهریور و مهر نیز پرداخت شده است.

 وی در ادامه با اشاره به سوء استفاده برخی از سودجویان از نام بیمه سلامت گفت: در کشور و به تبع آن در استان زنجان برخی سودجوطی تماس تلفنی با مردم مبالغی را از آنها اخاذی کرده و عنوان می کنند: در صورتی که برای بیمه تکمیلی و کارت هوشمند بیمه ای اقدام نکنند بیمه پایه آنها نیز ابطال خواهد شد.

ابراهیم خانی از مردم خواست:مراقب این گونه سودجویی ها باشند ودر صورت مواجهه با این مشکل با سامانه ۱۶۶۶ تماس بگیرند.

 وی از برگزاری نخستین رویداد هم افزایی و هم اندیشی در عرصه بیمه سلامت خبر داد و گفت: در این رویداد شش محور تعریف شده و نوآوری های افراد نخبه و افکار خلاقانه آنها اقدام خواهد شد.

 وی اظهار داشت نخبگان در ۶ محور آموزش، پیشگیری پوشش بیمه ای، کاربرد فناوری اطلاعات و نظام سلامت قوانین و مقررات و فرایندها نظارت بر خدمات سلامت مارا یاری خواهند رساند.

مدیر کل بیمه سلامت استان با اذعان به اینکه سازمان، مرکز ملی تحقیقات بیمه سلامت را راه اندازی کرده است یاد آور شد: تغییر در رویکرد های زیان ده و ضرر رسان برای بیمه‌شدگان و سازمان طراحی شده تا از نظرات و مطالعاتی که در این زمینه صورت گرفته بهره گیرد.

ابراهیم خانی با اشاره به اینکه برنامه و بودجه ۱۹ هزار میلیارد تومان برای بیمه در نظر گرفته بود ادامه داد: ۱۲ هزار میلیارد تومان مصوب شد که با ادامه این روند دانشگاه و بیمه و مردم متضرر خواهند شد.

 وی افزود:تا پایان سال ۹۷ بدهی انباشته بیمه  به ۱۱ هزار میلیارد تومان خواهد رسید که با ادامه این روند برای سال ۹۸ تنها تا شش ماهه ابتدای سال جوابگوی قراردادهایمان خواهیم بود.

این مسئول  با تاکید بر اینکه ۸۳ هزار بیمه شده همپوشانی با تامین اجتماعی وجود داشت و هم اکنون  برطرف شده است گفت:متاسفانه بعد از بروز مشکل به فکر حل آن بر می آییم

وی در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص انعقاد  قرارداد با انجمن بیماران کلیوی ابراز داشت: ما نمی توانیم به صورت جزیره‌ای عمل کنیم و از قراردادهای پایه عدول کنیم. بنابراین تاکنون قراردادی با بیماران کلیوی نداشتیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.