۲۲ هزار هکتار زمین زراعی موقوفه زیر نظر آستان قدس رضوی مدیریت می شود.

۲۲ هزار هکتار زمین زراعی موقوفه زیر نظر آستان قدس رضوی

به گزارش قدس آنلاین، سرپرست موسسه باغات آستان قدس رضوی گفت:این اراضی شامل سه هزار هکتار باغ، ۹ هزار هکتار زمین زراعی و زمینهای در نوبت کشت و کار در سطح کشور است.

محمود صادقی افزود: ۱۰ موسسه کشت و صنعت آستان قدس رضوی در سطح کشور مسئولیت اقدامات کشاورزی را در زمینهای موقوفی این آستان در استانهای کرمان، یزد، سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی برعهده دارد.

وی افزود: در راستای احیا و نوسازی باغهای آستان قدس رضوی باغهایی که قابلیت نگهداری از نظر سن، کیفیت و سلامت را دارند نگهداری می شوند و باغهایی که قابلیت نگهداری ندارند با دریافت مجوزهای لازم نوسازی می شوند.

صادقی همچنین اجرای 'طرح باغ متراکم در ملک آباد' را از جمله فعالیتهای این موسسه برای حفظ و نگهداری باغات آستان قدس رضوی اعلام کرد و گفت: باغ متراکم طرحی برای شرایط بحرانی کمبود آب است که با اجرای آن از آب و زمین استفاده بهینه می شود.

سرپرست موسسه باغات آستان قدس رضوی گفت: بر اساس شیوه های سنتی در هر هکتار باغ ۳۰۰ تا ۴۰۰ اصله درخت کاشته و به ثمر می رسد اما در 'طرح باغ متراکم' در هر هکتار زمین باغی هزار و ۵۰۰ اصله نهال و در برخی ارقام تا چهار هزار اصله نهال می توان کاشت.

وی افزود: طرح باغ متراکم تاکنون در ۱۵ هکتار از باغ ملک آباد مشهد اجرا شده است.

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.