خراسان شمالی- سرهنگ حیدراقبالی مطلق گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد یک هزار و ۹۹۳ پرونده به دوایر مددکاری کلانتری های سطح استان ارجاع که از این تعداد یک هزار و ۷۲۴ پرونده مصالحه و ۲۶۹ پرونده نیز به مراجع قضایی ارجاع داده شده اند.

۸۷ درصدی پرونده های ارجاعی به مراکز مشاوره استان مصالحه شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حیدر اقبالی مطلق معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی گفت: از ابتدای سال جاری ۸۷ درصد پرونده های ورودی به مراکز مشاوره و مددکاری کلانتری های سطح استان به مصالحه انجامیده است.

وی اظهار داشت: واحدهای مددکاری و مشاوره کلانتری ها علاوه بر کاهش بار پرونده های قضایی نقش انکار ناپذیری در کاهش آسیب ها و جرایم اجتماعی دارند.

اقبالی در ادامه اظهار داشت: در اجتماع امروز با توجه به استرس های مختلفی که مردم با آن روبرو هستند و اینکه در طول زندگی دچار تعارضات و مشکلاتی می شویم. لذا نیازمند افرادی هستیم که بتوانند مشاوره و راهنمایی هایی را به جامعه ارائه دهند.

این مقام انتظامی در ادامه با اشاره به اینکه امروزه حضور مشاور و مددکار پلیس به جهت جنبه های پیشگیری از جرائم در جامعه کاملا احساس می شود، گفت: امروزه استفاده از توانمندی های مشاوران رویکردی معقولانه به نظر می رسد چراکه افرادی که از نظر اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی دچار مشکل یا بزهی می شوندکه گاها مشکل آنان در جریان مراحل دادگاهی قابل حل نبوده، با حضور مشاوران و مددکاران در کلانتری ها و انجام اقدامات تخصصی می توان از ورود افراد به دادگاه ها جلوگیری کرد.

وی با تأکید بر فلسفه حضور پلیس در جامعه با رویکرد مبارزه با جرائم اجتماعی، افزود: پلیس با جلوگیری از وقوع جرائم و مبارزه با مجرمان امنیت جامعه را تامین می کند که با توجه به پیچیده تر شدن جرائم و تغییر رویکرد پلیس نسبت به جرم، از رویکردی سلبی به رویکردی نرم همراه با ظرافت، هوشمندی و انعطاف پذیری تغییر یافته است.

اقبالی در ادامه بیان داشت: کارشناسان مجرب مراکز مشاوره و مددکاری معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان در زمینه های مختلف مشاوره روان شناختی، خانوادگی، فردی، حقوقی، انتظامی و غیره، خدمات مشاوره ای رایگان را به عموم هم استانی های گرامی ارائه می دهند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی همچنین خاطرنشان کرد: باتوجه به توانایی مشاوران و مددکاران شاغل در یگان های انتظامی استان در ۹ ماهه سال جاری از کل پرونده ارجاع شده به این واحد ها ۸۷ درصد به سازش و مصالحه ختم شده اند.

این مقام انتظامی یادآورشد: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد یک هزار و ۹۹۳ پرونده به دوایر مددکاری کلانتری های سطح استان ارجاع که از این تعداد یک هزار و ۷۲۴ پرونده مصالحه و ۲۶۹ پرونده نیز به مراجع قضایی ارجاع داده شده اند.

اقبالی همچنین با اشاره به مراجعه یک هزار و ۴۶۲ نفر به مرکز مشاوره آرامش، افزود: در طول این مدت یک هزار و ۲۶۶ نفر در خصوص مشاوره خانواده و روانشناختی و تعداد ۸۶ نفر از هم استانی های عزیز نیز در بحث مشاوره انتظامی به مراکز مشاوره مراجعه کرده اند.

توقیف دو هزار و ۲۶۲ دستگاه موتورسیکلت متخلف

سرهنگ مسعود وحیدی فرمانده انتظامی شهرستان شیروان از توقیف دو هزار و ۲۶۲ دستگاه موتورسیکلت متخلف و کاهش ۷۶ درصدی تصادفات فوتی درون شهری در ۹ ماه سال ۹۷ نسبت به سال گذشته در این شهرستان خبر داد.

وی افزود: به منظور ارتقاء امنیت اجتماعی و ترافیکی، طرح برخورد با موتورسواران متخلف در سطح شهر توسط مأموران فرماندهی انتظامی شهرستان شیروان در چندین مرحله اجرا شد.

وحیدی در ادامه با بیان اینکه اجرای طرح در قالب چند تیم در سطح شهرستان شیروان در ۹ ماه اول سال ۹۷ به اجرا گذاشته شد، افزود: در این راستا تعداد دو هزار و ۲۶۲ دستگاه موتورسیکلت متخلف در سال جاری به علت نداشتن گواهینامه، مدارک، کلاه ایمنی و مزاحمت راهی پارکینگ شدند.

فرماندهی انتظامی شهرستان شیروان با اشاره به کاهش ۳۷ درصدی تصافات جرحی نسبت به سال ۹۶، اظهار داشت: در ۹ ماه امسال نسبت به سال گذشته ۷۶ درصد کاهش تصادفات فوتی درون شهری نیز داشته ایم.

سرهنگ وحیدی در پایان با بیان اینکه در هفت ماه امسال تعداد ۱۰۵۷دستگاه خودرو متخلف به علت آلودگی صوتی، نداشتن مدارک و... توقیف شدند، افزود: پلیس مقتدرانه با هرگونه تخلف، جرم و هنجار شکنی در سطح جامعه برخورد می کند و مردم نیز هرگونه انتقادات، پیشنهادات، تقدیر و تشکر و شکایات خود را از طریق ۱۹۷ پیگیری کنند.

توقیف ۷۶ دستگاه وسیله نقلیه متخلف در گرمه

سرهنگ مجید یگانه پورسرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان گرمه از توقیف ۷۶ دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف طی ماه جاری در این شهرستان خبر داد.

وی گفت: به منظور ارتقاء امنیت اجتماعی و ترافیکی، چندین طرح برخورد با وسایل نقلیه متخلف در سطح شهر توسط مأموران انتظامی این فرماندهی اجرا شد.

یگانه پور افزود: ماموران انتظامی در طول اجرای این طرح ها تعداد ۶۰ دستگاه موتورسیکلت و ۱۶ دستگاه خودرو را توقیف و با هماهنگی مقام قضائی راهی پارکینگ کردند. 

وقوع ۹ مورد تصادف در محور های سطح استان

سرهنگ علیرضا حسین زاده رئیس پلیس راه خراسان شمالی از وقوع ۹ فقره تصادف در محور های سطح استان با ۱۱نفر مجروح طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

وی گفت: در پی اعلام چند فقره تصادف در محور های سطح استان بلافاصله کارشناسان پلیس راه به همراه عوامل امدادی به محل های مورد نظر اعزام شدند.

حسین زاده با اشاره به اینکه این تصادفات در محور های «فرعی زرق آباد، کیلومتر ۱۵ فرعی بام، کیلومتر ۵ محور جوزک، کیلومتر ۴ فرعی خانلق، کیلومتر ۳۸ فرعی سنخواست، کیلومتر ۱۰ فرعی کلاته نقی، کیلومتر ۷ فرعی کلانتر، فرعی حیدر آباد آشخانه و فرعی لوجلی شیروان» به وقوع پیوسته افزود: در این تصادفات ۷ نفر به شدت مجروح که توسط عوامل امدادی به مراکز درمانی انتقال شدند.

این مقام انتظامی افزود: کارشناسان پلیس راه علت عمده وقوع این تصادفات را عدم توجه به جلو، تخطی از سرعت مطمئنه و عدم رعایت حق تقدم اعلام کردند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.