منابع رسانه‌ای عراق اعلام کردند که نخست‌وزیر عراق «سلیم الجبوری» را به عنوان وزیر دفاع پیشنهاد داده است.

"سلیم الجبوری"؛ وزیر دفاع پیشنهادی جدید نخست‌وزیر عراق

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، در حالی که هنوز پرونده تکمیل کابینه دولت جدید عراق، باز است، منابع رسانه‌ای با انتشار سندی اعلام کردند که «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق طی نامه‌ای به پارلمان عراق، بار دیگر گزینه‌های پیشنهادی خود برای تصدی سه وزارتخانه باقی‌مانده را معرفی کرد.

بر اساس این نامه که تاریخ آن به هفت ژانویه ۲۰۱۹ (دیروز) باز می‌گردد، وی همچنان «فالح فیاض» را به عنوان وزیر کشور، «سلیم الجبوری» رئیس سابق پارلمان را به عنوان وزیر دفاع، و «رزکار محمد امین» را به عنوان وزیر دادگستری به پارلمان معرفی کرده است.

در حالی که رسانه‌های مختلف عراقی در حال بازنشر این نامه با امضای عبدالمهدی هستند، پایگاه خبری «الاخباریة» عراق به نقل از یک منبع آگاه در پارلمان، نوشت که تاکنون این نامه به دست پارلمان نرسیده است.

نخست‌وزیر عراق بیش از دو ماه است که مأمور به تشکیل کابینه جدید این کشور شده است، ولی هنوز نتوانسته کابینه خود را تکمیل کند.

نمایندگان عراقی، ماه پیش در نخستین جلسه راگیری پارلمان از میان ۲۲ وزیر پیشنهادی نخست‌وزیر، تنها به ۱۴ وزیر رای اعتماد دادند و به همین دلیل، پست‌های وزارتی برای تصدی ریاست هشت وزارتخانه، خالی باقی ماند که با دادن رای اعتماد به سه وزیر پیشنهادی در آذرماه گذشته و به دو وزیر پیشنهادی دیگر در جلسه سوم دی‌ماه، تنها سه وزارت‌خانه بدون وزیر باقی‌ ماندند.

در آخرین نشست پارلمان عراق، نخست‌وزیر، فالح فیاض و «فیصل الجربا» را به ترتیب دو نامزد  تصدی دو وزارتخانه مهم و حساس دفاع و کشور  پیشنهاد کرد اما نمایندگان به فیصل الجربا رای اعتماد ندادند و رای‌گیری برای انتخاب «فالح الفیاض» به عنوان وزیر کشور را هم به جلسه بعدی موکول کردند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.