خراسان شمالی- حجت الاسلام عظیم آسوده گفت: سال گذشته با اجرای «مهر تندرستی» در استان ۳۰ نفر از محل خیرات و مبرات و ۴۰ نفر از محل چهار مورد وقف منفعتی تحت پوشش قرار گرفتند که حدود ۲۰۰ میلیون ریال هزینه شد.

اجرای طرح "مهر تندرستی" در خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، حجت الاسلام عظیم آسوده مدیر کل اوقاف و امورخیریه خراسان شمالی از اجرای طرح "مهر تندرستی" همزمان با ولادت حضرت زینب (س) در استان خبر داد.

وی گفت: طرح «مهر تندرستی» امروز ۲۲ دی ماه همزمان با ولادت حضرت زینب (س) با هدف کمک به بیماران نیازمند در خراسان شمالی اجرا می شود.

وی با بیان اینکه این طرح از محل عواید موقوفات مرتبط با درمان و دارو اجرا خواهد شد، افزود: ۱۸ مورد وقف مرتبط با درمان و دارو در خراسان شمالی به ثبت رسیده است.

حجت الاسلام آسوده  اظهارداشت: از این تعداد موقوفه، چهار مورد منفعتی و درآمدزا و ۱۴ مورد دیگر به صورت انتفاعی است که از خود رقبه و موقوفه برای دارو درمان استفاده می شود.

مدیر کل  اوقاف و امورخیریه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: چهار مورد وقف منفعتی مربوط به شهرستان های فاروج و مانه و سملقان است که درآمد آن صرف کمک به دارو و درمان بیماران نیازمند و سرطانی می شود.

وی افزود: موقوفه دیگر شهرستان ها چون به صورت انتفاعی است، هزینه کمک به بیماران نیازمند آن ها، از محل خیران تأمین خواهد شد.

حجت الاسلام آسوده بیان داشت: شناسایی افراد نیازمند و بهره مندی موقوفٌ علیهم (بهره مندان) مطابق نیات واقفین، شفاف سازی و اطلاع رسانی درخصوص مصرف عواید موقوفات مرتبط، زمینه سازی، ترغیب و جذب خیرین در امر ایجاد وقف جدید در موضوعات تأمین هزینه های درمانی، خرید تجهیزات پزشکی مورد نیاز مراکز درمانی، کمک به احداث خانه بهداشت و درمانگاه از مهم ترین اهداف این طرح است.

وی در پایان گفت: سال گذشته با اجرای «مهر تندرستی» در استان ۳۰ نفر از محل خیرات و مبرات و ۴۰ نفر از محل چهار مورد وقف منفعتی تحت پوشش قرار گرفتند که حدود ۲۰۰ میلیون ریال هزینه شد.

/انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.