مسعود ردایی گفت: طبق انتخاب هیات داوران جشنواره امسال نوید یک جشن سینمایی خوبی را می دهد.

بهترین فیلمها در معرض دید مخاطبان قرار می گیرد

قدس آنلاین- تکتم بهاردوست: فیلم سینمایی «سال دوم دانشکده من» به نویسندگی پرویز شهبازی، کارگردانی ساخته رسول صدرعاملی و تهیه‌کنندگی مسعود ردایی درباره یک عده دانشجو است که در زمینه امور درسی یک سری چیزها را بررسی و در راستای همان‌ها فعالیت می‌کنند. این فیلم مضمونی اجتماعی داردکه در شانزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر مشهد به نمایش در می آید. به این انگیزه با مسعود ردایی تهیه کننده این اثر گفت‌وگویی ترتیب داده‌ایم که می‌خوانید:

*کمی در خصوص موضوع فیلمنامه فیلم سینمایی سال دوم دانشکده من بگویید.

**فیلم سینمایی سال دوم دانشکده من اولین همکاری من با رسول صدر عاملی است وکه به موضوع یکسری مشکلات دختران دانشجو می‌پردازد که در زمینه امور آموزشی و تفریحی عازم یک شهر دیگری میشوند و آنجا اتفاقاتی برایشان رقم می‌خورد که داستان این فیلم را شکل می‌دهد.

*چرا موضوع مشکلات دختران دانشجویی را دستمایه ساخت این فیلم قراردادید؟

**سال دوم دانشکده من بر اساس فیلمنامه‌ای از پرویز شهبازی ساخته شده است که پیش از این قرار بود توسط من و او بعد از ساخت فیلم سینمایی مالاریا ساخته شود ولی بنا به دلایلی ساخت آن به تعویق افتاد لذا به اتفاق پرویز شهبازی تصمیم گرفتیم فیلمنامه مجددا بازنویسی شود و توسط رسول صدر عاملی ساخته شود.

* فیلمنامه این فیلم چه ویژگی خاصی دارد؟

**این فیلم ستایشی است در زمینه وفاداری انسان ها مخصوصا در قشر جوان و دانشجویان که در این فیلم کاملا دیده می شود. از آن جایی که هم رسول صدر عاملی و هم پرویز شهبازی هر دو دغدغه جوانان و مسائل اجتماعی را دارند  در واقع می شود گفت که این فیلم در ادامه کارهای قبلی رسول صدر عاملی شد ه است.

*کمی ازمراحل تولید این فیلم بگویید.

**ما در این فیلم برای اولین در کنار بازیگران اصلی کار از حضور ۲۲دختر علاقه مند به سینما استفاده کرده ایم این انتخاب از بین ۹۰۰نفر و توسط فراخوان و پس از پشت سر گذاشتن مراحل تست و تمرینات بازیگری توسط پانته آ پناهی ها انجام شده است. که البته ۲نفر از بین این دختر ها نقش اصلی فیلم را ایفا می کنند.

*با توجه به تازه کار بودن این تعداد از بازیگرانتان مشکلی در روند فیلمبرداری نداشتید؟

** خب قطعا وقتی ۲۲ بازیگر تازه کار برای اولین بار در مقابل دوربین سینما قرار می‌گیرند روند کار را کندتر و طبیعتا تمرینات را بیشتر می کنند که اداره امور و تمرین کردن با آن‌ها روند روزهای فیلمبرداری بیشتری را می طلبد که این کندی کار به دلیل بهتر شدن کار بود و ما در نهایت با ۴۵روز پیش تولید و۸۴ جلسه فیلمبرداری کار را به پایان رساندیم.

*جشنواره امسال راچطور می بینید؟ و پیش بینی خاصی برای فیلمتان دارید؟

**جشنواره فیلم فجر امسال در چهلمین سال انقلاب اسلامی در حالی برگزار می‌شود که فیلم‌هایی در ژانرها و موضوعات مختلف داریم. ضمن این که من شنیده ام که در جشنواره امسال آثاری از کارگردان‌های جوان که فیلم اولی هستند در کنار کارگردان‌های قدیمی‌ترداریم که این خودش نوید یک جشن سینمایی خوبی را می‌دهد. از آن گذشته طبق شناخت من از هیات داوران جشنواره امسال دارم مطمئنم که بهترین و ظریف ترین انتخاب ها را داشتند و همه تلاششان این بوده که بهترین ها در معرض دید مخاطبان قرار بگیرد.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.