۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۶
کد خبر: 649220

شهرداری مشهد طی چند سال گذشته نتوانسته رضایت نسبی شهروندان را از حیث ارائه خدمات عمومی حمل و نقل کسب کند.

گرانی ازجیب مردم ، تنها راهکار شورای پنجم

عواملی همچون تاخیرهای مکرر و فرسوده بودن برخی اتوبوس های درون شهری ، زمینه نارضایتی شهروندان و زائران را فراهم کرده است ، همه اینها درحالی است که  طی دو سال گذشته شورای شهر مشهد دو بار بهای خدمات حمل ونقل عمومی را در پایتخت معنوی ایران ایران افزایش داده است .

یکی از جنبه های مهم اقتصاد مقاومتی ، اهتمام و توجه به حفظ محیط زیست،کاهش آلودگی هوا ،برخورداری از محیط سالم و پاک برای سرمایه انسانی و ارائه شرایط مناسب برای کار ، تولید واستفاده بهینه از زمان است .از طرفی کلانشهری همچون  مشهد به دلیل داشتن ظرفیت های  درآمدی در حوزه های  مختلف مذهبی،گردشگری و توریستی از قابلیت های درآمد افزایی اقتصادی زیادی برخوردار است که با دست کردن در جیب مردم برای رفع نیاز های هزینه ای در تقابل می باشد .

همه این ها در حالی است که کارشناسان حوزه حمل و نقل  نسبت به چالش های ناشی از ترافیک و استفاده بی رویه از خودروهای شخصی و رشد تک سرنشینی به عنوان یکی از معضلات کلان شهر مذهبی مشهد هشدار می دهند و آن را چالشی جدی برای نابسامانی در حوزه مسایل شهری و پیچیده تر شدن وضعیت ترافیک و حفظ محیط زیست مشهد معرفی می کنند.

 از طرفی اعضای شورای اسلامی شهر مشهد که قبل از انتخابات ادعای دفاع از حقوق مردم را با یدک می کشیدند ازسویی اعلام میکنند که وعده ها فقط برای انتخاب شدن بوده است و ازسوی دیگر به صراحت اعلام می کنند که به دلیل گرانی در همه حوزه ها انها هم به سمت  افزایش قیمت گرایش یافته اند  و مردم باید این گرانی را تحمل کنند .

دراین میان کارشناسان شهری این پرسش را مطرح میکنند که آیا  افزایش قیمت استفاده از خدمات در حوزه حمل و نقل عمومی برای جبران هزینه ها که عموما  از جیب اقشار متوسط و آسیب پذیر جامعه پرداخت میشود درتعارض با هزینه های میلیاردی  برای ساخت إلمان های شهری ،  جشنواره های کم ثمر و یا حتی حمایت از تیم های ورزشی برای جلب نظرو تبلیغات نیست؟

 بدون تردید حفظ محیط زیست مشهد ،افزایش سطح رفاه عمومی ،کاهش آلودگی هوا و استفاده بیشتر از ابزار زمان ، نیازمند اجرای سیاست های بهینه عملیاتی و شیوه های در آمد افزایی این حوزه به غیر از جیب مردم همچون افزایش استفاده مردم از حمل ونقل عمومی ، بازاریابی ، تبلیغات وبکار گیری شرکت های خصوصی توانمند وقوی  در این حوزه می باشد تا با ساماندهی سیستم های حمل ونقل عمومی پویا و ارزان قیمت متناسب با وضعیت اقتصادی شهروندان و زائران ،اقدام عملیاتی و پایه ای  در حوزه اقتصاد مقاومتی انجام شود نه اینکه برای پیشبرد وجبران هر هزینه ای دست به سوی جیب مردم دراز کنیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.