۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹
کد خبر: 798414

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور، گفت: اذان، زنگ بیداری حکومت جهانی واحد است و هدف ما از برگزاری جشنواره "اذان منتظران" طنین‌انداز شدن صدای اذان در کشور بود.

اذان، زنگ بیداری حکومت جهانی واحد است

به گزارش قدس آنلاین، سید احمد زرهانی ۲۲ اردیبهشت‌ماه در آیین اختتامیه جشنواره سراسری فرهنگی و هنری اذان منتظران، اظهار کرد: در عصری زندگی می‌کنیم که انسان دچار مادی گرایی است اما در این جهان خبرهایی است و اذان، زنگ بیداری حکومت جهانی واحد است. 

زرهانی تصریح کرد: جشنواره اذان گامی است که به موازات تلاش اقتصادی در جهت احیای تفکر دینی و حیات طیبه شکل می‌گیرد و قدمی است که قدم‌های بعدی در راستای آن برداشته می‌شود.

وی ادامه داد: هدف ما طنین‌انداز شدن صدای اذان در کشور بود و الان که بیش از ۷۰ درصد شرکت‌کنندگان این جشنواره، دانش‌آموزان و دانشحویان هستند جای شکرگزاری دارد چون دشمن تلاش می‌کند ذهن نسل جوان را به سمت مادی گرایی ببرد.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه از پاییز گذشته مقدمات این جشنواره فراهم شده و استانداری همدان پای کار آمده است، مطرح کرد: نشانه‌ای از اهمال در هیچ دستگاهی ندیدیم و  قدردان همه هستیم که این نشان می‌دهد قدرت تولید علم، و هنر و فرهنگسازی در کشور ما بالاست.

زرهانی با اشاره به اینکه ۱۴۰۰ سال است پیوند مقدسی بین علم، فرهنگ و دین آعاز شده، گفت: همدان شهر با قدمتی است و اگر این جشنواره در همدان است، ریشه تاریخی دارد و قبل از اسلام، یکتاپرستی در همدان بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.