سرپرست اداره کل گمرک سرخس در خراسان رضوی گفت: قرارداد ترانزیت یک میلیون تن زعال سنگ از کشورهای مستقل مشترک المنافع (سی آی اس) از طریق مرز ریلی سرخس ایران امضا شد.

 قرارداد ترانزیت ۱ میلیون تن زغال سنگ از مرز ریلی سرخس به امضا رسید

به گزارش قدس آنلاین خراسان، علی اکبر کیانی علی‌آباد اظهار کرد: عمده زغال سنگی کهامضای قرارداد ترانزیت یک میلیون تن زغال سنگ از مرز ریلی سرخس قرار است از طریق ایران و مرز ریلی سرخس ترانزیت شود، متعلق به کشور قزاقستان است، اما سایر کشورهای حوزه سی آی اس مانند روسیه نیز در این قرارداد حضور دارند.

سرپرست اداره کل گمرک سرخس در خراسان رضوی افزود: یک نمونه بار در قالب چند واگن زغال سنگ تاکنون برای بررسی مسیر ریلی ایران از مرز سرخس عبور کرده و اکنون اقدامات برای اجرای قرارداد در حال انجام است و در آینده این محموله بزرگ از مرز ریلی سرخس وارد کشور می‌شود.

وی بیان کرد: مقصد اصلی محموله زغال سنگ صادراتی قزاقستان، کشورهای هند و پاکستان است و محموله پس از ورود به ایران از طریق ناوگان جاده‌ای و مرزهای زمینی جنوب غرب کشور به پاکستان وارد می شود و همچنین پس از بارگیری در کشتی از طریق بنادر جنوبی به هند منتقل می‌شود.

کیانی افزود: تجارت خارجی شامل صادرات، واردات و ترانزیت کالا از گذرگاه‌های ریلی و جاده‌ای مرز سرخس با ترکمنستان طی هفت ماه گذشته به مرز ۱.۵ میلیون تن رسید که از این میان صادرات و ترانزیت به ترتیب ۱۳ و ۶۲ درصد افزایش داشته است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.