استاندار اردبیل گفت: تولید پنبه به عنوان یک محصول استراتژیک و مهم در شمال استان اردبیل انجام می‌شود و ضروری است برای جلوگیری از خسارت به کشاورزان، جلوی واردات بی‌رویه آن گرفته شود.

جلوی واردات بی‌رویه پنبه گرفته شود

به گزارش قدس آنلاین، سید حامد عاملی ظهر یکشنبه در نشست با معاون سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران اظهار کرد: هفته گذشته با حضور مسئولان وزارت جهاد کشاورزی قیمت‌گذاری پنبه انجام شده که یکی از مطالبات اصلی پنبه‌کاران استان اردبیل بود.

وی با اشاره به اینکه افت ۵۰ درصدی قیمت خرید و فرش پنبه از زارعان پنبه‌کار شهرستان‌های پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز در منطقه مغان قابل قبول نیست، تصریح کرد: پنبه‌کاران مغان انتظار قیمت‌گذاری مناسب این محصول استراتژیک را داشتند تا بتوانند به قیمت عادلانه محصول تولیدی خود را در بازار عرضه کنند.

استاندار اردبیل گفت: واردات بی‌رویه پنبه مشکلات جدی برای پنبه‌کاران استان اردبیل به وجود آورده که در صورت عدم مدیریت اصولی، این موضوع تأثیر منفی بر کشت پنبه در آینده خواهد داشت.

عاملی حمایت از کشاورزان و تولید محصولات کشاورزی بومی را یکی از سیاست‌های اصلی مسئولان استان اردبیل اعلام کرد و افزود: لازم است در تصمیم‌گیری‌ها در مورد واردات و صادرات، منافع ملی کاملاً مدنظر باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: پنبه محصولی استراتژیک بوده و برای جلوگیری از خسارت پنبه‌کاران باید جلوی ثبت سفارش و واردات بی‌رویه محصولات مرتبط خارجی گرفته شود که در این زمینه پیگیری‌ها از مسئولان کشوری برای حمایت از کشاورزان استان اردبیل ادامه خواهد یافت.

استاندار اردبیل اضافه کرد: واردات بی‌رویه مشکلات جدی برای پنبه‌کاران استان اردبیل به وجود آورده که در صورت عدم مدیریت اصولی، این موضوع تأثیر منفی بر کشت پنبه در آینده خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.