رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به حضور سالانه میلیون‌ها زائر بارگاه منور رضوی در مشهد مقدس و استان‌های خراسان، بر لزوم ارتقای کیفی و کمی خدمات اورژانس هوایی در کلان منطقه ۹ کشور تاکید کرد.

لزوم ارتقای خدمات اورژانس هوایی در کلان منطقه ۹ کشور

به گزارش قدس خراسان آنلاین، محمد علی کیانی در نشست ارتقای خدمات اورژانس هوایی و مدیریت خطر در کلان منطقه ۹ کشور با بیان اینکه مشهد مقدس به عنوان پایتخت معنوی و مهمترین کلان شهر کشور با ظرفیت پذیرش میلیونی زائران و اتباع است اظهار کرد: بر اساس آمار بیشتر مسافران و زائران بارگاه منور رضوی از طریق جاده به شهر مشهد سفر می‌کنند که محور سبزوار- نیشابور-مشهد از محورهای پر حادثه استان به شمار می‌آید که باید اورژانس پیش بیمارستانی و هوایی در این حوزه بیش از پیش تقویت شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه باید از همه ظرفیت‌های خدمات اورژانس با بروزرسانی تجهیزات و سرعت عمل بالا در نجات جان مردم در خصوص حوادث جاده‌ای بهره برد تصریح کرد: مشهد مقدس با توجه به ظرفیت‌های موجود، باید بالاترین سطح آمادگی پیش از بحران را داشته باشد تا به هنگام بحران با توجه به آگاهی و شناخت، بتوان بهترین اثرگذاری را داشت.

وی گفت: امروز وظیفه ما رسیدگی و ارائه خدمات مطلوب به وضع مصدومان در حوادث گوناگون است که در این میان اورژانس هوایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

در این نشست دکتر کیانی از مدیرکل بحران وزارت، معاون سازمان اورژانس کشور و رئیس اتاق بحران وزارت قدردانی کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.