مدیر امور طیور، زنبورعسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: این استان ظرفیت بالایی در حوزه نوغانداری دارد بطوریکه اولین تولید کننده نخ خام و دومین تولیدکننده پیله‌تر در کشور است.

خراسان رضوی اولین تولید کننده نخ خام در کشور است

به گزارش قدس خراسان، محمد مهدی یعقوب زاده اظهار کرد: کسب مجوز تولید تخم نوغان برای نوغنداران این استان که پیشتر در انحصار استان گیلان بود از جمله اقداماتی است که در سال گذشته برای نوغانداران انجام شد.

مدیر امور طیور، زنبورعسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در حوزه زنبورعسل ظرفیت کیفی بالایی در استان داریم که درحال کار برروی صادرات عسل کیفی استان هستیم.

وی افزود: استان خراسان رضوی در حال حاضر جایگاه نهم کشور در تولید عسل را دارد که از معدود استان‌هایی است که این محصول را با برندها و کیفیت‌های خاص تولید و عرضه می‌کند.

یعقوب زاده خاطر نشان کرد: در استان به جای اینکه بیشتر به فکر قیمت فروش باشیم به دنبال آن هستیم که قیمت تولید، واقعی و ارزان شود. اگر تمام واحدهای طیور صنعتی تخمگذار و گوشتی استان را فعال کنیم تقریبا ۲۰ درصد مازاد تولید خواهیم داشت.

مدیر امور طیور، زنبورعسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در سال جاری درحال تغییر سلایق عمومی به سمت مصرف سایر ماکیان از جمله شترمرغ و بوقلمون هستیم تا با افزایش بازار مصرف، کشش تولید را نیز افزایش دهیم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.