کنسولگری عربستان در استانبول خطاب به شهروندان سعودی که در خاک ترکیه هستند، هشداری صادر کرد.

هشدار کنسولگری عربستان به شهروندان سعودی درباره انتخابات ترکیه

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از وبگاه اسپوتنیک، همزمان با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ترکیه، کنسولگری عربستان در استانبول خطاب به شهروندان سعودی که در خاک ترکیه هستند، هشداری صادر کرد.

در این پیام هشدارگونه از شهروندان سعودی خواسته شده از نزدیک شدن به محل‌های تجمع و حوزه‌های اخذ رای، در حین برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ترکیه، خودداری کنند.

کنسولگری عربستان سعودی در توییت خود نوشت: کنسولگری ضمن استقبال از شهروندان محترم سعودی مقیم و بازدید کننده از استانبول، اقامت خوشی را برای آنها آرزو می‌کند و به همگان در هنگام بیرون رفتن یا گردش، اهمیت به همراه داشتن مدارک شناسایی اصلی و همچنین پرهیز از حضور در مکان‌های شلوغ و فاصله گرفتن از شعب رای گیری را توصیه می‌کند.

هشدار کنسولگری عربستان به شهروندان سعودی درباره انتخابات ترکیه

نکته قابل توجه اینکه این هشدار همزمان با روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ترکیه صادر شده است. پیش از این برخی منابع از احتمال وقوع درگیری پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ترکیه خبر داده بودند.

نظرسنجی‌های انجام شده در داخل ترکیه نشان می‌دهد که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه احتمالا با اختلاف اندکی در دور اول انتخابات ریاست جمهوری پیروز می‌شود.

نظر سنجی مرکز تحقیقات آریدا نشان داد که ۵۱.۳ درصد از شرکت کنندگان آماده رای دادن به اردوغان هستند، در حالی که ۴۴.۲ درصد به کاندیدای اصلی اپوزیسیون کمال قلیچدار اوغلو ، رای خواهند داد، در حالی که نامزد سوم، سینان اوغان، ممکن است نزدیک به ۴درصد از آرا را کسب کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.