یک مقام چینی پس از بالاگرفتن جنگ میان نیروهای حکومت نظامی میانمار با شبه نظامیان گفت میانمار باید با چین برای حفظ ثبات در مرز مشترک همکاری کند.

چین میانمار را به همکاری برای حفظ ثبات مرزی ترغیب کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، هفته گذشته ارتش میانمار اعلام کرد در تلاش برای احیای نظم در نزدیکی مرز، در پی حمله یک گروه شبه نظامی اقلیت علیه حکومت نظامی میانمار است. در همین حال نونگ رونگ دستیار وزیر امورخارجه چین نیز گفت : « از میانمار درخواست شده تا با چین برای حفظ ثبات مرز مشترک دو کشور همکاری کند و درباره امنیت جانی و مالی شهروندان چینی که در بخش مرزی اقامت دارند به شکل جدی تضمین دهد. »

نونگ رونگ که از ۳ تا ۵ نوامبر ( ۱۲ تا ۱۴ آبان ) به میانمار سفر کرد، تاکید کرد چین امیدوار است میانمار بتواند ثبات را احیا کند و از تمامی طرفین خواست برای آشتی جویی از طریق گفت و گو در اسرع وقت اقدام کنند.

وزارت امورخارجه چین هفته گذشته اعلام کرد از نزدیک تحولات میانمار را دنبال می کند.

سخنگوی ارتش میانمار تاکنون در این باره اظهارنظری نکرده است.

تارنمای شبکه خبری آسیا تایمز نیوز نیز گزارش کرد روز شنبه در پی شلیک از سوی ارتش میانمار به شبه نظامیان یک شهروند چینی در مرزهای مشترک در این منازعات کشته و چندین نفر نیز مجروح شدند.

از سوی دیگر تایلند نیز در تلاش است تا ۱۶۲ شهروند خود را از میانمار خارج کند.

میانمار از زمان کودتای نظامی در فوریه ۲۰۲۱ که به سرنگونی دولت آنگ سان سوچی دارنده جایزه نوبل منجر شد در آشفتگی و آشوب به سر می برد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.