ده‌ها هزار حامی فلسطین در لندن به خیابان‌ها آمده و خواستار برقراری آتش‌بس دائمی در جنگ غزه شدند.

لندنی‌ها در تظاهراتی گسترده خواستار برقراری آتش‌بس دائمی شدند

به گزارش قدس آنلاین، ده‌ها هزار تن از حامیان فلسطین امروز (شنبه) بار دیگر به خیابان‌های لندن آمده و حمایت خود را از مردم غزه در مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

روزنامه گاردین گزارش داد: این تازه‌ترین دور از تظاهرات حامیان فلسطین در پایتخت انگلیس بوده و پس از آن برگزار می‌شود که مقامات مصری از قصد حماس برای آزادسازی ۱۴ اسیری که در پی عملیات طوفان الاقصی به اسارت گرفته شدند، خبر دادند.

حماس این اسرا را در ازای آزادسازی ۴۲ اسیر فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد خواهد کرد. حامیان فلسطین در لندن در تظاهرات امروز خود خواستار تمدید آتش‌بس موقت و برقراری آتش‌بس دائمی شدند.

نیروهای پلیس لندن هم در مسیر برگزاری این تظاهرات حضور داشته و برگه‌هایی را میان تظاهرکنندگان پخش می‌کنند که حاوی مواردی است که دولت انگلیس آن را جرم تلقی خواهد کرد. مقامات لندن این کار را با هدفی انجام می‌دهند که آن را «مقابله با یهودستیزی» و نژادپرستی می‌دانند.

جنبش حماس در ۱۵ مهر حمله گسترده‌ای را به مواضع رژیم صهیونیستی در غلاف غزه آغاز کرد. تل‌آویو در پاسخ به این عملیات - که به دلیل حملات رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی، «طوفان الاقصی» نام گرفته - قتل‌عام مردم بی‌گناه فلسطین را آغاز و از رسیدن غذا، دارو، سوخت و دیگر اقلام ضروری به ساکنان غزه جلوگیری کرد.

از روز جمعه بر اساس توافق انجام گرفته میان حماس و رژیم صهیونیستی، آتش‌بس موقت (چهار روزه) اعلام شد.

امروز در دومین روز از آتش‌بس موقت در نوار غزه و در حالی‌ که ۵۰ روز از جنگ غزه می‌گذرد، مردم فلسطین در انتظار آزادی دومین گروه از اسیران در بند زندان‌های اشغالگران و آزادی گروه جدیدی از بازداشت‌شدگان نزد مقاومت فلسطین در غزه هستند. این یک روز پس از آن است که مقامات اشغالگر ۳۹ اسیر فلسطینی را که بیشتر آنها زن و کودک بودند در ازای ۱۳ اسیر صهیونیست آزاد کردند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.