وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهتمام دولت سیزدهم به تکمیل طرح های نیمه تمام فرهنگی،گفت: مجتمع بزرگی فرهنگی فامنین تا پایان کار دولت سیزدهم تکمیل و بهره برداری می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: مجتمع فرهنگی فامنین تا پایان دولت سیزدهم تکمیل می‌شود + فیلم

محمد مهدی اسماعیلی روز یکشنبه از بخش های مختلف این مجتمع فرهنگی در دست ساخت در شهر فامنین بازدید و بر تسریع در تکمیل آن تاکید کرد.

این طرح فرهنگی با گنجایش ۳۸۰ صندلی دارای ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی است.

این طرح که از سال ۹۱ اجرای آن آغاز شده است، دارای ۲ هزار و ۶۲۵ متر مربع زیربناست.

سالن کتابخانه و آمفی تئاتر، فضای اداری، اتاق انجمن ،نگارخانه، اتاق پلاتو و نمازخانه از جمله امکانات این طرح فرهنگی هستند.

این طرح برای تکمیل نیازمند ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه از ساختمان در دست ساخت حوزه علمیه فامنین نیز بازدید و در جریان آخرین وضعیت اجرای این پروژه قرار گرفت.

وی در جریان این بازدید از فامنین به عنوان یکی از شهرستان های تاثیر گذار استان همدان در حوزه های فرهنگی نام برد و گفت: علما و اندیشمندان بزرگی در دوره های مختلف در این خطه پرورش یافته اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه هم اینک نیز فامنین از قطب های فرهنگی منطقه است،اظهار کرد: پروژه نیمه کاره حوزه علمیه این شهرستان از طرح های پر برکت است که از سال های پیش به دنبال پیگیری نماینده ولی فقیه و امام جمعه سابق شهر همدان برای این طرح، بنده در جریان امور این حوزه علمیه بودم.

وی بیان کرد این محل مکان مناسبی برای تربیت سربازان امام زمان (عج) است بنابراین براوردهای لازم برای تامین اعتبار مورد نیاز تکمیل آن صورت می گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از کتابخانه مصلی نماز جمعه فامنین بازدید کرد و در ادامه با حضور در گلزار شهدای فامنین با خواندن فاتحه و نثار گل برمزار شهدا، یاد و خاطره شهیدان را گرامی داشت.

سخنرانی در مراسم سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در مسجد اعظم فامنین از دیگر برنامه های سفر یکروزه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این شهر است.

شهرستان فامنین به مرکزیت شهری به همین نام در جنوب شرقی استان همدان قرار دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.