سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان سمنان گفت: مرمت و ساماندهی کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان آغاز شد.

مرمت و ساماندهی کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان

به گزارش قدس آنلاین، سروش هاشمی امروز (شنبه، دوم دی‌ ماه) اظهار کرد: در این عملیات، مرمت نمای سردر ورودی و جداره اصلی، مرمت موضعی بام و پاک‌سازی محوطه کاروانسرا و ... انجام می‌شود.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی استان سمنان با تأکید بر اینکه برای ساماندهی و مرمت این کاروانسرا، اعتباری از سوی این اداره کل اختصاص‌ یافته است، گفت: این اقدامات با هدف آماده‌سازی کاروانسرا شاه‌عباسی سمنان برای بازدید شهروندان و گردشگران نوروزی و اجرای برنامه‌های ویژه انجام می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به شروع عملیات مرمتی علاقه‌مندان می‌توانند در هفته از ساعت ۱۲ تا ۱۶ از کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان واقع در میدان سعدی دیدن کنند.

او با اشاره به اینکه کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان در سال ۱۳۵۲ در فهرست آثار ملی به ثبت رسید و تا خرداد ۱۳۹۹ به مدت ۴۰ سال  به‌عنوان زندان مرکزی سمنان از آن استفاده می‌شد، یادآوری کرد: در دولت سیزدهم با حمایت رئیس جمهوری، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی، ریاست قوه قضائیه، هیأت دولت، استاندار سمنان و مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان سمنان یکم بهمن‌ماه ۱۴۰۱ کاروانسرا تحویل اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان شد.


 

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.