۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۹
کد خبر: 966970

وقتی بلیط خود را به صورت آنلاین می‌خرید، آپشن‌های مختلفی سر راه شما قرار می‌گیرد.

شرایط تعویض صندلی اتوبوس پس از خرید بلیط

نه فقط بلیط قطار و هواپیما بلکه خرید بلیط اتوبوس نیز به شکل اینترنتی مزایای ویژه خود را دارد. برای آگاهی کامل از قیمت بلیط اتوبوس می‌توانید به سایت علی بابا مراجعه کنید. در اینجا با مقایسه قیمت و امکانات، این شرایط برای شما وجود دارد که بهترین و ناب‌ترین انتخاب را داشته ‌باشید. یکی از سوالات متداولی که درمورد تهیه آنلاین بلیط وجود دارد، مربوط به ویرایش و تغیر اطلاعات یا تغیر صندلی انتخاب‌شده است.

چطور می‌توان صندلی انتخاب شده را تعویض کرد؟

نخستین چیزی که باید بدانید این است که هنگام تهیه بلیط اتوبوس به‌صورت آنلاین این امکان برای شما فراهم می‌شود که خودتان صندلی خود را انتخاب کنید. بنابراین احتمال اینکه در انتخاب صندلی اشتباه کرده‌ و مجبور به تعویض آن باشید کم است. با این حال ممکن است به هر دلیلی این موقعیت برای شما پیش بیایید؛ پس لازم است بدانید چه راه‌حلی پیش پای شما وجود دارد.

نکته مهم در خرید آنلاین بلیط این است که پس از تکمیل فرایند خرید، امکان تغیر اطلاعات و ویرایش آن وجود ندارد. با این حال جای نگرانی نیست. اگر مجبور به تعویض صندلی انتخابی خود باشید، دو راه پیش روی شما قرار دارد که می‌توانید برای آن‌ها هرچه زودتر اقدام لازم را انجام دهید.

بلیط اتوبوس خود را کنسل کنید!

اولین راهی که به شما پیشنهاد می‌شود این است که سراغ استرداد و کنسلی بلیط خود بروید. این به آن معنا نیست که بیخیال سفر شوید. شما ابتدا بلیط خریداری شده را پس می‌دهید و پس از آن می‌توانید یک بلیط جدید بگیرید و این بار در انتخاب صندلی دقت لازم را به خرج دهید!

این راه‌حل به نظر مناسب می‌آید، ولی نباید از هزینه‌ای چشم‌ پوشید که به‌عنوان جریمه در استرداد بلیط از شما کسر می‌شود. درواقع اگر می‌خواهید از طریق استرداد بلیط و تهیه یک بلیط دیگر مشکل صندلی خود را حل کنید، باید کمی زودتر وارد عمل شوید. هرچه زمان استرداد دیرتر و به زمان شروع سفر نزدیکتر باشد، میزان کسری جریمه از شما بیشتر است.

دلیل آن هم این است که هرچه شما دیرتر بلیط خود را کنسل کنید، امکان جبران آن بلیط از دست رفته برای آژانس مسافرتی سخت‌تر می‌شود. یعنی احتمال اینکه بتوانند مسافر جایگزینی داشته‌ باشند، بسیار کمتر از زمانی است که شما چند ساعت یا حتی روز زودتر دست به کنسلی می‌زنید.

شرایط تعویض صندلی اتوبوس پس از خرید بلیط

اگر این اقدام کمتر از یک ساعت پیش از آغاز سفر انجام شود، ۵۰ درصد هزینه بلیط به عنوان جریمه از شما کسر شده و بقیه هزینه تا نهایت ۷۲ ساعت آینده به حساب شما بازمی‌گردد. می‌توانید باتوجه به قیمت بلیط اتوبوس خود بسنجید که این روش چه مقدار برای شما ضرر یا مزیت دارد!

با پشتیبانی تماس بگیرید!

به جز استرداد بلیط راه دیگری هم برای شما وجود دارد که می‌تواند بهتر از راه قبلی هم باشد. درصورتی که صندلی خود را نمی‌پسندید و قصد تعویض آن را دارید، با پشتیبانی تماس بگیرید. کار پشتیبانی این است که در حل مشکلات احتمالی به شما یاری برساند. ممکن است با صحبت با پشتیبانی بتوانید تعویض صندلی را به سادگی انجام دهید و لازم به استرداد بلیط هم نباشد.

با این حال یک احتمال دیگر هم وجود دارد. ممکن است پشتیبانی نتواند تعویض صندلی را برای شما انجام دهد اما شرایط استرداد را برای شما آسان‌تر میکند. به‌طوری که می‌توانید با هماهنگی با پشتیبانی، ابتدا یک بلیط دیگر دقیقا با همان اطلاعات و شرایط قبلی بگیرید و این بار صندلی خود را درست برگزینید. سپس بلیط قبلی را برگشت بزنید. مزیت این روش در این است که با هماهنگی با پشتیبانی می‌توانید روند استرداد را پس از خرید مجدد بلیط و بدون هیچ جریمه‌ای پیش ببرید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.