استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه مشهد در بین کلانشهرها رتبه نخست مشارکت را داشته است، گفت: خراسان رضوی در بین استان‌های هم‌تراز با ۴۷.۴ درصد مشارکت رتبه نخست را کسب کرده است. 

مشارکت ۴۷.۴ درصدی مردم خراسان رضوی در انتخابات 

 به گزارش قدس خراسان، یعقوبعلی نظری ظهر امروز در استودیو انتخابات استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: خدا را شکرگذاریم که در این مقطع مردم شهیدپرور ایران حماسه سیاسی ارزشمندی را در مقابل دشمنان این مرز و بوم رقم زدند و با وجود اینکه بیش از یک سال است که دشمنان این نظام با تمام قدرت درباره این انتخابات برنامه‌ریزی کرده بودند و همه ظرفیت رسانه‌ای خود را به کار گرفته بودند تا نشان دهند مردم در این انتخابات شرکت نمی‌کنند، اما با این وجود شاهد حضور گسترده مردم در انتخابات بودیم. 

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: از این جهت ما مسئولان وظیفه داریم که به عنوان خدمتگزار از همه مردم قدردانی کنیم و از همه کسانی که در این میدان نقش‌آفرینی کرده‌اند، تشکر و قدردانی کنیم. 

وی خاطرنشان کرد: شاهد برگزاری انتخابات با رقابتی جدی و در سلامت و امنیت کامل و با مشارکتی خوب بودیم که این موضوع خلاف خواست و برنامه دشمنان این مرز و بوم بود. 

نظری عنوان کرد: در استان خراسان رضوی تحت الطاف خاص امام رضا(ع) شاهد رقم خوردن حماسه‌ای دیگر بودیم و باری دیگر حضور ۴۷.۴ درصدی در حوزه انتخابیه خراسان رضوی با حضور مردم رقم خورد که این میزان مشارکت با وجود هجمه گسترده دشمن برای حضور حداقلی مردم در انتخابات، بسیار خوب است. 

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه مردم با انتخابی هوشیارانه و دقیق حتماً مجلسی کارآمد، مؤثر و منطقی را ایجاد می‌کنند، گفت: به واسطه حضور مردم سربلند شدیم و از این جهت صمیمانه از مردم تشکر و قدردانی می‌کنیم که با وجود برودت هوا و کم و کاستی‌هایی که وجود دارد، با احساس تکلیف دینی و ملی حضور گسترده‌ای در این میدان داشتند. 

وی یادآور شد: چهار میلیون و ۷۱۶ هزار و ۵۶۳ نفر در خراسان رضوی واجد شرایط رأی دادن داریم که دو میلیون و ۲۳۶ هزار و ۱۰ نفر در این انتخابات شرکت کردند.  

نظری با بیان اینکه مشهد در بین کلانشهرها رتبه نخست مشارکت را داشته است، خاطرنشان کرد: خراسان رضوی در بین استان‌های هم‌تراز با ۴۷.۴ درصد مشارکت رتبه نخست را کسب کرده است. 

استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: نتایج مربوط به انتخابات مجلس خبرگان رهبری باید به صورت استانی جمع‌بندی شود که هنوز در حال شمارش و جمع‌بندی‌هایی است و هر زمان که قطعی شود، آمار آن اطلاع‌رسانی می‌شود. 

وی با بیان اینکه از مجموع ۱۲ حوزه انتخابیه در خراسان رضوی نتایج در ۹ حوزه نهایی شده است، گفت: در حوزه انتخابیه تربت حیدریه، مه‌ولات و زاوه محسن زنگنه با ۷۲ هزار و ۳۱۸ رأی از ۱۳۸ هزار و ۴۰۵ رأی ماخوذه صحیح منتخب این حوزه انتخابیه شد. 

نظری افزود: در حوزه انتخابیه تربت جام، تایباد، باخرز و صالح‌آباد کل آرای مأخوذه ۱۶۱ هزار و ۵۹۲ بوده که از این تعداد ۱۵ هزار و ۳۵۳ رأی صحیح اخذ شده است، در این حوزه عثمان سالاری با ۷۶ هزار و ۱۰۲ رأی به بهارستان راه یافت.  

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار ۱۰۲ هزار و ۲۵۱ رأی اخذ شده که ۹۹ هزار و ۸۵۳ از این تعداد آرای صحیح بوده است، امیر توکلی با ۴۸ هزار و ۵۷۵ رأی انتخاب شد. 

وی اضافه کرد: در حوزه انتخابیه درگز با ۳۲ هزار و ۶۱۳ آرای مأخوذه و ۳۱ هزار و ۵۷۶ رأی صحیح، حسین محمدزاده با ۱۴ هزار و ۸۹۴ رأی منتخب مردم این حوزه انتخابیه شد. 

نظری افزود: در حوزه انتخابیه سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب، داورزن و ششتمد ۱۷۲ هزار و ۶۶۹ رأی اخذ شده که ۱۶۲ هزار و ۷۶۸ آرا صحیح بوده است، بهروز محبی نجم‌آبادی و محمدرضا محسنی ثانی به ترتیب با کسب ۵۰ هزار و ۶۸۴ رأی و ۴۰ هزار و ۵۶۶ رأی به بهارستان راه یافتند. 

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در حوزه انتخابیه قوچان و فاروج ۹۱ هزار و ۳۲ رأی اخذ شده که از این تعداد ۸۵ هزار و ۵۵۵ رأی صحیح بوده است و علی آذری با ۲۷ هزار و ۹۹۱ رأی منتخب مردم این حوزه انتخابیه شد. 

وی اضافه کرد: در حوزه انتخابیه نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان‌جلگه ۱۸۴ هزار و ۹۶۵ رأی مأخوذه کلی و ۱۶۸ هزار و ۸۷۷ رأی مأخوذه صحیح داشتیم که یحیی سلیمانی با ۵۱ هزار و ۵۷۷ رأی و محمد رستمی با ۴۴ هزار و ۱۱۴ رأی انتخاب شدند. 

نظری بیان کرد: در حوزه انتخابیه چناران، طرقبه، شاندیز و گلبهار ۸۷ هزار و ۲۹۴ رأی مأخوذه داشتیم که از این میزان ۷۸ هزار و ۷۰۸ رأی صحیح بوده است، از این حوزه انتخابیه حسین امامی راد با ۲۹ هزار و ۹۲۳ رأی به بهارستان راه یافت.

استاندار خراسان رضوی افزود: در حوزه انتخابیه گناباد و بجستان ۶۰ هزار و ۸۸۸ رأی اخذ شده که از این تعداد ۵۳ هزار و ۳۵۶ رأی آرای صحیح بوده است، از این حوزه انتخابیه هادی محمدپور با ۱۷ هزار و ۷۶۹ رأی منتخب مردم شد. 

وی اعلام کرد: شمارش آرای حوزه‌های انتخابیه کاشمر، فریمان و مشهد در مراحل نهایی است و به‌زودی اعلام می‌شود.

خبرنگار: فریده خسروی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.