دولت کره جنوبی اعلام کرد که روند تعلیق مجوز کار هزاران پزشک معترض در این کشور آغاز شده است.

روند تعلیق پروانه طبابت پزشکان معترض در کره جنوبی آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، دولت کره جنوبی امروز دوشنبه از آغاز روند تعلیق مجوز طبابت بیش از ۴۹۰۰ پزشک تازه کار خبر داد که اخیراً در اعتراض به اقدام مسئولان در افزایش سهمیه تحصیلات در رشته پزشکی از کار دست کشیده‌اند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که «چون بیونگ‌وانگ» از مسئولان وزارت بهداشت کره جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد دولت به پزشکان کارآموزی که از دستور بازگشت به کار تخطی و سرپیچی کرده اند اخطار اداری داده است و از هشتم مارس این اخطار اداری برای بیش از ۴۹۰۰ نفر از آن ها ارسال شده است.

۱۴ اسفند در پی اعتصاب گسترده کارآموزان پزشکی کره جنوبی که ضرب‌الاجل دولت را برای پایان دادن به اعتراضات نادیده گرفتند، سئول معترضان را به تعلیق پروانه طبابت تهدید کرد.

اعتصاب حدود ۹ هزار کارآموز پزشکی در ۲۰ فوریه به لغو شماری از عمل‌های جراحی و روندهای معالجاتی و همچنین ایجاد اختلال در عملکرد واحدهای اورژانس بیمارستانی منجر شد.

«چو کیوهونگ» وزیر بهداشت کره جنوبی در واکنش به این اعتراض‌ها اعلام کرد که مقامات از بیمارستان‌های بازدید خواهند کرد و در صورت عدم بازگشت پزشکان به محل کار مطابق مقررات با آنها برخورد خواهد شد.

پزشکانی که دست به اعتصاب زده‌اند، بخشی از جامعه ۱۴۰ هزار نفری پزشکی کره جنوبی را تشکیل می‌دهند اما همین بخش نماینده ۴۰ درصد مجموع پزشکان تعدادی از بیمارستان‌های بزرگ این کشور هستند. هزاران پزشک دیروز در اعتراضی گسترده که اتحادیه پزشکان کره ترتیب داده بود، به خیابان‌های سئول آمدند. پزشکان معترض می‌گویند که دولت در ابتدا باید به دستمزد پزشکان و شرایط محیط کار رسیدگی و سپس نسبت به افزایش پذیرش دانشجویان پزشکی اقدام کند.

براساس مقررات کره جنوبی، پزشکان از اعتصاب منع شده‌اند. دولت این کشور می‌گوید که تصمیم افزایش ۲ هزار نفری پذیرش دانشجو در دانشکده‌های پزشکی از سال ۲۰۲۵، الزامی بوده و دلیل آن افزایش جمعیت سالخوره و همچنین عدم تطابق تعداد پزشکان در مقایسه با بیماران است. سئول به ازای هر یک هزار نفر، ۲.۶ پزشک در اختیار دارد و این رقم کره جنوبی را به یکی از کشورها با جامعه پزشکی اندک در بین کشورهای توسعه‌یافته بدل کرده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.