یزد - مدیرکل زندان‌های استان یزد گفت: برگزاری دوره‌های ختم قرآن از مهم‌ترین اقداماتی که در ارتباط با مسائل فرهنگی در زندان‌های استان یزد انجام شده و تاکنون ۳ هزار و ۲۶۰ ختم قرآن با حضور تمام زندانیان انجام شده است.

۳۲۶۰ ختم قرآن با حضور زندانیان یزد انجام شد

به گزارش قدس آنلاین ، رضا ذوالفعلی‌نژاد ظهرپنج شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته بزرگداشت قوه قضائیه، اظهار داشت: درحال حاضر ۲۹۷ نفر از زندانیان یزد موفق به حفظ جزء‌های قرآن کریم شده‌اند، واین افراد حافظ یک جزء تا ۳۰ جزء قرآن هستند و تاکنون توانسته‌اند در این زمینه قدم‌های بسیار خوبی بردارند و۷۵ درصد زندانیان یزد سواد زیر دیپلم دارند، و۲۹۷ زندانی در یزد حافظ قرآن شدند.

وی افزود: بجز برگزاری دوره‌های ختم قرآن، کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی قرآن کریم هم در زندان برگزار می‌شود که این کلاس‌ها با استقبال خوب زندانیان روبرو بوده و سه هزار و ۹۱۹ نفر از زندانیان یزد در این کلاس‌ها شرکت کرده‌اند.

ذوالفعلی‌نژاد با بیان اینکه وظایف سازمان زندان‌ها به دو بعد تامینی و فرهنگی و تربیتی تقسیم‌بندی می‌شود تصریح کرد:  نخستین وظیفه در بعد تامینی نگهداری مجرمین است و مهمتر از این اقدامات، بحث اصلاح افراد خطاکار است و ضرورت دارد افرادی که اقدام به جرمی می‌کنند، به خطای خود پی برده، متنبه شده و به خانواده و جامعه بازگشت سعادتمندی داشته باشند.

مدیرکل زندان‌های استان یزد گفت: فقر اقتصادی عامل دومی است که سبب می‌شود افراد به خلاف و جرم روی آورند، اغلب مجرمان به دلیل عدم برخورداری از شغل ثابت و پایدار و درآمد مناسب دست به چنین اقدامی زده‌اند در صورتی که اگر کار و درآمد مناسب داشتند، هیچ زمانی جرم نمی‌کردند.

وی افزود: اگر به موضوع اشتغال زندانیان توجه مناسب صورت گیرد، مطمئنا میزان آسیب‌های اجتماعی و به دنبال آن آمار زندانیان هم کاهش بسیار قابل توجهی پیدا می‌کند.

ذوالفعلی‌نژاد خاطرنشان ساخت: بی‌سوادی و کم‌سوادی یکی از علل روی آوردن به جرم و زندانی شدن است که متاسفانه بیش از ۷۵ درصد زندانیان حاضر در زندان‌های یزد، زندانیان با سواد زیر دیپلم هستند.

برچسب‌ها