سازمان هواشناسی کشور با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به کشور نسبت به بارشها و احتمال آبگرفتگی معابر در برخی استانها اخطار داد.

باران و برف در ۱۹ استان کشور/ احتمال آبگرفتگی در برخی استانها

به گزارش قدس آنلاین، سازمان هواشناسی کشور با صدور اخطاریه‌ای نسبت به بارش باران و برف در کشور و احتمال آبگرفتگی معابر در برخی استانها هشدار داد.

در متن این اخطاریه آمده است؛ به سبب بارش شدید باران ، گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید ، آبگرفتگی معابر عمومی و احتمال سیلابی شدن مسیلها و رودخانه‌ها و در مناطق سردسیر و کوهستانی به سبب بارش برف و وزش باد، کولاک برف، لغزندگی معابر  و اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی و کاهش دید  به شرح زیر پیش‌بینی می‌شود: 

چهار شنبه مورخ ۱۵ آذر ۹۶ : از بعد از ظهر این روز ، بارش باران و برف در غرب کردستان، شمال کرمانشاه  و غرب آذربایجان غربی .

پنج شنبه مورخ ۱۶ آذر ۹۶: بارش باران و برف در آذربایجان های شرقی و غربی، اردبیل، زنجان، قزوین، کردستان ،همدان، کرمانشاه، ایلام ، لرستان، چهارمحال وبختیاری ، ارتفاعات زاگرس در غرب اصفهان، کهگیلویه وبویراحمد ، شمال خوزستان و ارتفاعات البرز در استانهای گیلان، مازندران ، تهران و البرز و بارش شدید باران و آبگرفتگی معابر عمومی در گیلان و مازندران.

جمعه مورخ ۱۷ آذر ۹۶ : بارش شدید  باران و آبگرفتگی معابر عمومی در شرق مازندران ،غرب گلستان  و بارش برف  و کولاک برف در ارتفاعات شرقی مازندران، ارتفاعات گلستان و ارتفاعات خراسان شمالی.

از این رو توصیه می‌شود به منظور جلو گیری از خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

برچسب‌ها