۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۳
کد خبر: 579762

خرم آباد-مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان از کاهش ۱۲ درصدی مسافرت در ۸ ماهه ‎ی نخست سالجاری خبر داد.

کاهش ۱۲ درصدی مسافرت در لرستان

به گزارش قدس آنلاین؛ عباس شرفی در همایش تکریم از فعالان حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای که به مناسبت هفته حمل و نقل در خرم آباد برگزار گردید با اعلام این خبر، افزود: تعداد سفر انجام شده توسط شرکت ها و موسسات مسافربری در هشت ماهه ی نخست امسال ۲۴۰ هزار مسافرت بوده که در مقایسه با سال گذشته ۱۲ درصد کاهش داشته است.

شرفی اضافه کرد: تعداد مسافر جا به جا شده توسط شرکت ها و موسسات حمل و نقل در مدت زمان ذکر شده دو میلیون ۲۱۶ هزار نفر بوده است.

وی در ادامه با تشریح عملکرد ۹ ماهه‏ی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان، گفت: از بیستم آذرماه لغایت ۲۰ فروردین ماه به مدت سه ماه عملیات راهداری زمستانی در سراسر کشور آغاز  شده و لرستان نیز همگام با سراسر کشور در قالب ۳۵۰ نفر نیرو، ۳۰۰ دستگاه ماشین آلات و در ۲۹ راهدارخانه همراه دستگاه‏های امدادی از قبیل پلیس راه، اورژانس و هلال احمر این عملیات را در سطح استان آغاز کرده است.

شرفی افزود: لرستان با مساحتی بالغ بر ۲۸ هزار و ۲۹۴ کیلومتر مربع دارای ۱۱ شهرستان و یک میلیون و ۷۶۰ هزار نفر جمعیت بوده که عملکرد گسترده ای در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای دارد.

وی با نگاهی اجمالی به عملکرد استان در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای، طول کل راه های لرستان را هشت هزار و ۱۰۴ کیلومتر عنوان کرد و ادامه داد: از این میزان، ۱۰۴ کیلومتر را آزاد راه، ۴۳۲ کیلومتر بزرگ راه، ۶۹۰ کیلومتر راه‏های اصلی، ۶۰۹ کیلومتر راه های فرعی و شش هزار و ۲۰۰ کیلومتر را  راه های روستایی تشکیل می دهند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان با اشاره به ۱۱۸ نقطه پرتصادف در استان، گفت: از این تعداد ۴۹ نقطه آن اولویت بندی شده که در امسال و سال آینده ساماندهی خواهند شد.

شرفی هم‏چنین تخلیه و لایروبی ۷۲۴پل، خاکبرداری، پاکسازی و اصلاح کانال ها، ریزش برداری، پاکسازی حریم راه ها، تیغ زنی با گریدر در راه های شنی، تسطیح و شیب بندی شانه راه ها، اصلاح افتادگی شانه راه ها، تعمیرات ابنیه فنی در سطح استان و تعمیرات راهدارخانه ها را از اهم اقدامات صورت گرفته در بخش راهداری برشمرد.

وی با بیان این‏که ۱۷۵  کیلومتر از محورهای استان روکش شده و۳۰ کیلومتر درز گیری صورت گرفته است، اضافه کرد: همچنین ۱۹۰ هزار متر مربع لکه گیری، سه کیلومتر ماسه آسفالت، ۱۰ کیلومتر فوکسی و هشت کیلومتر شانه سازی در سطح راه های لرستان انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان به ایمن سازی راه های استان اشاره کرد و بیان داشت: نصب ۱۳هزار ۷۶۳ علائم راهداری، هزار و ۳۰۸ متر مربع تابلوهای ارتباطی، تعمیر و نصب۱۰ کیلومتر گاردریل، دو هزار و ۳۵۰ کیلومتر خط کشی، ۱۲۰ کیلومتر نگهداری و پوشانی راه ها، احداث ۱۲ کیلومتر روشنایی و انعقاد ۲۳ قرارداد فعال گزیدهای از عملکرد ایمن سازی راه ها به شمار می روند.

شرفی افزود: همچنین در بخش حمل و نقل نیز در ۸ ماهه‏ی نخست سالجاری میزان چهار میلیون و ۹۱ هزار تن کالا در لرستان جا به جا شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان اعلام کرد: سفرهای باری استان معادل ۳۱۷ هزار فقره بوده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد افزایش داشته است.

وی یادآور شد: انواع سنگ، سیمان و کالاهای کشاورزی بیشترین جابجایی در بین ۱۰ کالای عمده استان را به خود اختصاص داده اند.

شرفی توضیح داد: استقرار گشت‏های نظارتی جهت کنترل بار در محورهای مواصلاتی استان، تعامل با دستگاه های دولتی و تشکل های صنفی جهت بررسی و رفع مشکلات حمل و نقل بار، بازدید مستمر از محل فعالیت های شرکت های حمل و نقل کالا و ارتقا سطح خدمات شرکت ها و نوسازی ناوگان را از دیگر اقدامات صورت گرفته در بخش حمل بار هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان در بخش دگیری از سخنان خود به شرکت ها و موسسات فعال در بخش مسافر اشاره کرد و افزود: از تعداد ۸۷ موسسه و شرکت حمل و نقل مسافر بین شهری فعال در استان، ۴۶ شرکت اتوبوسرانی، ۳۱ شرکت مینی بوس رانی و ۱۰ شرکت و موسسه سواری کرایه جا کار به جایی مسافران را بر عهده دارند.  

شرفی تعداد ناوگان مسافربری استان را با احتساب  ۲۵ دستگاه اتوبوس، ۵۰۹ دستگاه مینی بوس و ۵۴۳ دستگاه سواری کرایه، یکهزار و ۳۰۲ دستگاه اعلام کرد.

وی با تشریح فعالیت های راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان در ایام اربعین حسینی به اعزام۲۱۰ دستگاه اتوبوس برای انتقال هفت هزار و ۸۴۰ زائر اشاره کرد و گفت: همچنین هزار و ۴۵۰ اتوبوس برای انتقال ۱۶هزار و ۶۶۴ زائر در مسیر برگشت خدمات خود را به زوار ارائه داده اند.

در پایان همایش تکریم فعالان حوزه حمل و نقل و راهداری از کارکنان نمونه راهداری،، رانندگان و رهداران نمونه تجلیل به عمل آمد.

تجلیل از بانوی لرستانی به عنوان راننده نمونه از نکات برجسته و درخور توجه این همایش بود.

     

برچسب‌ها