دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت که سوریه در پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی به دمشق سلاح‌های قدرتمندتر و بزرگتری به مقاومت خواهد داد.<BR>

سوریه سلاح‌های مهمی به مقاومت خواهد داد/در جولان به سوریه کمک می‌کنیم

به گزارش المنار، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان طی سخنانی به مناسبت بیست‌وپنجمین سالروز آغاز فعالیت رادیو النور گفت: به همه کارکنان رادیو النور و همه کسانی که در آن فعالیت دارند و برخی‌ها نیز به مکان دیگری منتقل شده‌اند، درود می‌فرستم و جا دارد که سالروز درگذشت مرحوم «حسن القلا» که با رفتنش ما را غافلگیر کرد، گرامی بداریم از شما به خاطر پایداری، خستگی و تحمل خطرات و تولیدات، ابداع‌ها و پیام‌رسانی و قبل از هر چیز ایمان و اخلاصتان تشکر می‌کنم.

وی افزود: این رادیو کار خود را به عنوان بخشی از مسیر مقاومت با تجربه نوپا و جوان و با امید بزرگ به آینده و اعتماد به نفس و ایمان به این مسئله که ما قادریم در هر زمینه‌ای پیروز شویم، آغاز کرد و همانگونه که مقاومت با مجموعه کوچک آغاز شد، رادیو النور نیز با اتاق کوچک و امکانات اندک آغاز کرد و ابتدای کار ساده و بدون پیچیدگی بود.

رسانه‌های مقاومت با جدیت، اخلاص و تولیدات توسعه پیدا کرده‌اند

نصرالله اظهار داشت: همانگونه که مقاومت میدانی توسعه یافت، رسانه‌های مقاومت نیز با همان جدیت، اخلاص و تولیدات توسعه پیدا کردند و رسانه‌های مقاومت هم‌پای عملیات میدانی بود و من دائما با این برادران در پناهگاه‌ها ملاقات می‌کردم و می‌دیدم که آنها همانند مجاهدین در خطوط مقدم برای مقاومت تلاش می‌کنند.

دبیرکل جنبش حزب‌الله تصریح کرد: رادیو النور تلاش‌های زیادی کرد تا به این موقعیت پیشرفته دست یافت و نقش آن شناخته شده و از آزادسازی سرزمین و ایفای نقش در سال 2000 گرفته تا جنگ جولای است و اکنون نیز باید تمام توان خود را برای پس از جنگ جولای و مابعد آن متمرکز کنند.

وی افزود: رادیو النور بخشی از رسانه‌های مقاومت و متعهد است و صداقت، امانتداری در گفتار و فکر و نیت و عمل و رفتار مشخصه آن است و این‌ها تعهدات قاطعانه است و اما در عرصه رقابت ما همواره می‌گوئیم که ما رسانه رقابتی نیستیم و به دنبال تبلیغات نیستیم اما احیانا بسیاری از اصحاب رسانه اقدام به دروغ‌پراکنی و تغییر واقعیت‌ها و تحریف آن می‌کنند اما ما اهل صداقت هستیم و باید صادق باشیم و وظیفه رسانه‌ها نیز این است که حوادث را منتقل کنند نه اینکه حوادث را خود ساخته و جعل نمایند همچنانکه ما به این برادران می‌گوئیم که برخی اخبار صادقانه ممکن است خدمت به دشمن باشد و ضروری نیست که همه حوادث را انتقال دهیم اما لازم نیست جعل کنیم و افترا ببندیم.

صداقت؛ مهم‌ترین مشخصه رسانه‌های مقاومت است

نصرالله تاکید کرد: حتی در جنگ روانی نیز صداقت در تجربه و خبر نقطه قوت در هر جنگ روانی ما با دشمن است، جنگ روانی که مقاومت در کنار عملیات میدانی انجام می‌دهد، مبتنی بر صداقت است اما کسانی که می‌ترسانند و اخبار ساختگی تولید می‌کنند و دشمن نیز کشف می‌کند که اینها ساختگی است در آن صورت جنگ روانی تنها در حد کلام است و تاثیری نخواهد داشت.

وی همچنین گفت: خطرناک‌ترین مشکلی که بسیاری از رسانه‌ها در جهان و جهان عربی و بسیاری از رسانه‌های نوشتاری، دیداری و غیره با آن مواجه هستند، عدم صداقت، گمراه‌کردن و دورغ‌پراکنی و کذب در سیاست و روابط و اخبار و غیره است و من گمان نمی‌کنم که آنچه اکنون در جهان رخ می‌دهد، در تاریخ بشریت اتفاق افتاده باشد.

رسانه‌های جهان و منطقه بر دروغ استوار هستند

«سید حسن نصرالله» در ادامه گفت: رسانه‌های جهان و منطقه بر دروغ استوار هستند و آنها می‌دانند که دروغ می‌گویند. امروز وقتی شبکه‌های ماهواره‌ای را می‌بینید و یا خبری را می‌شنوید باید درباره آن دقت کنید تا ببینید دیگر رسانه‌ها چه خواهند گفت و منابع دیگر خبر را هم ببینید، برای مثال اخباری درباره درگیری‌هایی شدید در جایی منتشر می‌شود در حالی که در آنجا هیچ درگیری روی نداده است.

دبیر کل حزب الله گفت: ما در رسانه باید به صداقتمان، تعهدمان و امانتمان تمسک بجوییم و اجازه نداریم که به دیگران افترا بزنیم و یا آنها را ظالمانه متهم کنیم و در این صورت است که رسانه اعتبار پیدا می‌کند و موفقیت حاصل می‌شود.

دبیر کل حزب الله گفت: رسانه مقاومت تاکنون توانسته است با روشن کردن حق و حقیقت و دفاع از مقاومت در برابر اتهامات تروریسم و مقاصد شیطانی برای خدشه دار کردن مقاومت مقابله کند، اگرچه عمر شیطنت‌ها علیه مقاومت بالغ بر 30 سال است و این در کنار چهره اخلاقی و جهادی رسانه مقاومت و اخلاص آن در دفاع از کشور، امت و مقدسات و تخریب روحیه دشمن است.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: رسانه‌های مقاومت به انجام تکلیف جهادی خود در کنار همه پایگاه‌های مقاومت که چشم به پیروزی دوخته‌اند ادامه می‌دهند.

خطراتی امروز سرزمین‌های فلسطینی و هویت فلسطینی را تهدید می‌کند

دبیر کل حزب الله گفت: خطراتی امروز قضیه فلسطین را شامل سرزمین‌های فلسطینی و هویت فلسطینی را تهدید می‌کند. زمین ممکن است که صدها سال در اشغال باشد اما وقتی هویت اشغالگران به رسمیت شناخته نشود معنایش این است که اشغالگری ادامه دارد اما به رسمیت شناختن اشغالگران به معنای پایان مناقشه است.

دبیر کل حزب الله لبنان تصریح کرد: آنچه در منطقه جریان دارد به دشمن کمک می‌کند تا از فرصت فراهم شده استفاده کند و دشمن بهره گیری از فرصت‌ها را خوب بلد است و ما امتی هستیم که فرصت‌ها را از دست می‌دهیم.

وی گفت: وقتی یک اسرائیلی نگاه می‌کند و دیگران را ساکت می‌بیند از فرصت استفاده می‌کند و حتی زمانی که می‌بیند اتحادیه کشورهای عربی پس از بهار عربی آمادگی بیشتری برای امتیازدهی از حقوق فلسطینیان دارد.

کشورهای عربی در طرح اخیر خود امتیازات خطرناکی به اسرائیل دادند

نصرالله در ادامه صحبت‌های خود گفت: کشورهای عربی در طرح اخیر خود امتیازات خطرناکی را به رژیم صهیونیستی دادند، این در حالی است که انتظار می‌رفت در جریان بهار عربی بیشترین امتیازات به نفع فلسطینی‌ها گرفته شود. کوتاه آمدن اخیر اعراب مقابل اسرائیل ننگ تاریخی است.

در بحبوحه بهار عربی و بیداری‌های ملل، دشمن صهیونیستی در وحشت شدیدی به سر می‌برد. ملت فلسطین امیدوار بود که بهار عربی کشورهای عربی را به حقوق فلسطینیان پایبندتر کند اما وقتی وزرای کشورهای عربی آماده امتیازدهی از حقوق فلسطینیان هستند آیا این امر ناراحت کننده نیست؟

سید حسن نصرالله گفت: سوریه با جنگ شدیدی روبه رو است و تحولات لبنان هم که مشهود است و تصور می‌کنند که ایران در تحریم به سر می‌برد و در همین حال اتحادیه عرب، فلسطین و آوارگان فلسطینی و مسجد الاقصی و کلیسای مقدس در فلسطین را باری می‌داند که دیر زمانی است بر دوش آنها سنگینی می‌کند، بنابراین به تعبیر خود باید شجاعت به خرج بدهند و این را بگویند.

بنابراین می‌بینیم که اعراب هر زمانی که فرصتی را به دست می‌آورند اقدام به امتیازدهی می‌کنند و این در حالی است که روزی گفته می‌شد که جهان عرب در صورت هر گونه اقدامی علیه مسجد الاقصی به پا خواهد ایستاد.

دبیر کل حزب الله گفت: متاسفانه برخی افراد می‌گویند اولویت مسجد الاقصی نیست اولویت این است که ما چگونه یکدیگر را در سوریه و عراق بکشیم و چگونه لبنان را به پرتگاه سوق دهیم.

خطراتی بزرگ از لحاظ فرهنگی، زیست محیطی و اقتصادی قضیه فلسطین را تهدید می‌کند

سید حسن نصرالله گفت: چیزی که خواسته شده این است که کشورهای عربی و نه تنها فلسطینیان رسما اسرائیل را به رسمیت بشناسند و همین مساله کری را به منطقه کشاند، اما مردم باید بدانند که خطرات به رسمیت شناختن اسرائیل به عنوان یک کشور با از بین رفتن مساله بازگشت آوارگان فلسطینی، مقدسات اسلامی و فلسطینیان 1948 و مبارزات ملت فلسطین از صدها سال پیش تاکنون است.

سید حسن نصرالله خطاب به اعراب که برای امتیازدهی به اسرائیل از حقوق فلسطینیان اعلام آمادگی کرده‌اند گفت: آماده نیستید که به مسلمانان اهل تسنن در سومالی که از گرسنگی می‌میرند پول بدهید؟ آماده نیستید که از فلسطینیان ساکن قدس حمایت کنید تا در سرزمینشان بمانند اما آماده‌اید که به یهودیان پول و غرامت بپردازید.

سید حسن نصرالله گفت: خطراتی بزرگ از لحاظ فرهنگی، محیط زیستی، اقتصادی و غیره قضیه فلسطین را تهدید می‌کند از جمله تلاش‌های اسرائیل چیزی است که اکنون جریان دارد؛ شامل تخریب مسجد الاقصی، حمله به فلسطینیان قدس، هتک حرمت قبله اول مسلمانان و دستگیری مفتی فلسطین است.

دبیر کل حزب الله تاکید کرد: ملت فلسطین با همه اعضا و جوارح خود و با زنان و کودکانش از مسجد الاقصی دفاع می‌کند و ما به اعراب می‌گوییم به فریاد قدس برسید و آنها اسم سوریه را می‌آورند این نگرانی‌ها وجود دارد که مساله ورود شهرک نشینان صهیونیست به داخل مسجد الاقصی امری طبیعی شود قبل از اینکه به موضوع اقدام صهیونیست‌ها در ساختن مجسمه هیکل در زیر زمین مسجدالاقصی شویم.

سید حسن نصرالله گفت: همه برادران و خواهران فلسطینی این ملت قربانی و شریف که بیشتر از توان خود تحمل می‌کند و این ملت رنج دیده و ستم کشیده که اعراب با آن معامله می‌کنند باید از فلسطین، لبنان، عراق، اردن و سوریه و همه منطقه بپرسیم به کجا می‌روند و اینکه موضع خود را جدی کنیم.

سید حسن نصرالله ادامه داد: باید موضع پارلمان اردن را ستود و به آن تبریک گفت. در این شرایط سخت این گونه موضعی از پارلمان اردن سر زده می‌شود این اقدامی قدرتمندانه است.

سوریه تا کنون معاهده صلح با اسرائیل را برخلاف باقی کشورها امضا نکرده است

«سید حسن نصرالله» در ادامه سخنرانی خود به موضوع حمله رژیم صهیونیستی به سوریه اشاره کرد و گفت: مواضع و تحلیل‌های فراوانی را در این باره شنیدیم. باید در این جا توقف کنیم و درباره این حمله صحبت کنیم.

وی گفت: البته اسرائیل هدف‌هایی دارد و تلاش می‌کند که این اهداف را محقق سازد. همواره یکی از هدف‌های دشمن اسرائیلی و غیر آن، ‌این بود که سوریه را از معادله دشمنی با اسرائیل خارج کند. سوریه تا کنون معاهده صلح با اسرائیل را برخلاف باقی کشورها امضا نکرده است و همه می‌دانند که سوریه چه کاری کرد. روزی خواهد آمد که برادرانمان در مقاومت فلسطین در جلسه‌های داخلی خود خواهند گفت که هیچ نظامی همانند نظام بشار اسد از ما دفاع و حمایت نکرد.

نصرالله ادامه داد: اسرائیل می‌داند که از مهمترین منابع قدرت مقاومت سوریه و البته ایران است. اسرائیلی‌ها می‌گویند که هرگز اجازه انتقال سلاح بر هم زننده توازن [به مقاومت] را در این مرحله نخواهند داد و مانع از افزایش قدرت مقاومت در لبنان خواهد شد و هرگز اجازه نخواهند داد که به سلاح‌های مقاومت اضافه شود.

وی گفت: اسرائیل دمشق را بمباران کرد و خواست بگوید که هدف از حمله به سوریه به زمین زدن سوریه و خارج کردن این کشور از معادله جنگ با دشمن است و هدف این حملات خروج نهایی سوریه از معادله جنگ با دشمن اسرائیلی است.

دبیر کل حزب‌الله لبنان تاکید کرد: صحبت‌ها درباره کشته شدن 300 نفر در حمله اسرائیل به دمشق دروغ بوده و بر اساس اطلاعاتم فقط 4 نفر در این حملات کشته شدند که این شهدا نیز از نظامیانی بودند که از این مکان‌ها محافظت می‌کردند.

سوریه به مقاومت سلاح‌های قدرتمندتر و بزرگتری خواهد داد

سید حسن نصرالله ادامه داد: برخی‌ها دوست دارند که سوریه از سوی اسرائیل مورد حمله قرار گیرد. اما پاسخ سوریه به این حمله این بود که ای اسرائیلی بدان که سوریه به مقاومت سلاح خواهد داد و این تصمیم استراتژیک بزرگی است و بیشتر از این، سوریه به مقاومت سلاح‌های قدرتمندتر و بزرگتری خواهد داد.

وی گفت: نظام عربی چه از کشورهای بهار عربی و یا غیره را به من نشان دهید که جرات دادن یک تفنگ و نه سلاح منحصر به فرد به مقاومت را داشته باشد.

دبیر کل حزب‌الله لبنان ادامه داد: این پاسخ، واکنش بزرگتری از بمباران فلسطین اشغالی خواهد بود. پاسخ دوم سوریه این است که جبهه مقاومت مردمی را در جولان ایجاد کند و این طبیعی است. به سوریه حمله کردید و این بدان معنا است که مقاومت مردمی درجولان اشغالی می‌تواند امکان پذیر باشد.

نصرالله ادامه داد: اسرائیلی‌ها نامه‌های اطمینان بخش و نامه‌های آرام کننده برای سوریه ارسال کردند.

مقاومت لبنان در کنار مقاومت مردمی سوریه ایستاده است

وی گفت: ما در مقاومت لبنان اعلام می‌کنیم که آماده دریافت هرگونه سلاح‌ منحصر بفرد هستیم و از این سلاح حمایت کرده و با این سلاح از ملت، سرزمین و مقدساتمان دفاع کنیم.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: ما در مقاومت لبنان اعلام می‌کنیم که ما در کنار مقاومت مردمی سوریه ایستاده‌ایم و برای آزادی جولان سوریه به آنها کمک و آموزش می‌دهیم.

دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت: برای کسانی که می‌خواهند مسجد الاقصی برای مردمش باقی بماند و مقدسات فلسطینی، مسیحی و اسلامی باقی بماند و فلسطین بازگردد و آروزهای فلسطینی‌ها محقق شود باید گفت که این آرزوها نه در اتحادیه عرب و نه در سازمان ملل و نه در شورای امنیت و نه در سازمان همکاری اسلامی محقق می‌شود. از همان ابتدا نیز تنها گزینه مقاومت بوده و هیچ کسی را در نمی‌یابید که در کنار شما بماند مگر کسی که طی ده‌ها سال گذشته در کنارتان ایستاده بود.

سید حسن نصرالله گفت: اوضاع از بد به بدتر تبدیل می‌شود به همین دلیل بر پایه‌های قدرت محور مقاومت محافظت کنید. هرگونه تلاش برای جلوگیری از سرنگونی سوریه، تلاش برای نجات قدس و مسجد الاقصی و فلسطین است.

وی ادامه داد: توطئه‌ها علیه سوریه را متوقف کنید و آزاده‌ها و شریفان دنیا به پا خواسته و در راستای ایجاد راه حل گام بردارند. ننگ است که آمریکای توطئه‌گر کسی باشد که راه حلی برای سوریه بیاید و اتحادیه عرب کسی باشد که سوریه را نابود کرده باشد.

خواهان تشکیل دولت وحدت ملی لبنان در سریع‌ترین زمان ممکن هستیم

سید حسن نصرالله گفت: در خصوص اوضاع داخلی ما می‌خواهیم در سریع‌ترین زمان ممکن دولت تشکیل دهیم و می‌خواهیم انتخابات را در زمان خود برگزار کنیم و تاخیر فنی در این باره طبیعی است و وضعیت ما واقعا خوب است و می‌دانیم که امیدها و آرزوهای خیلی‌ها به یأس تبدیل شده و بر باد رفته است، اگر آنها انتخابات امروز را می‌خواهند ما برای آن آماده هستیم و اگر می‌خواهند انتخابات بعدا برگزار شود باز هم ما آمادگی داریم و برای تاخیر در انتخابات تلاش نمی‌کنیم.

وی افزود: تیم ما را میقاتی نامیده و از آن سلب اعتماد کرده در حالی که تیم ما همگی با دولت وحدت ملی موافق بود و پس از آن نیز جنگ پراکنده‌ای شروع کرده و جهان را برای تحریم دولت میقاتی فراخواندند و لاستیک‌های خودروها را آتش زده و درگیری‌ها رخ داد و اهداف همه اینها براندازی دولت بود، میقاتی استعفا داد و تیم سلام آمد که شخصیتی از گروه 14 مارس است و ما نیز این تیم را پذیرفته و با آن تعامل مثبت داشتیم و این فرصتی برای کشور است تا یک دولت وحدت ملی و نجات ملی و آشتی ملی تشکیل شود نه یک دولت چالشی و طبیعی است که تیم‌ها احساس کنند که حضور دارند.

خواهان دولت آشتی ملی در شرایط کنونی هستیم

وی اظهار داشت: بنابر این از نظر کسانی که در تشکیل دولت مشارکت داشتند این دولت، دولت برگزاری انتخابات است و ما نیز به نسبت سهم پارلمانی خود در این دولت مشارکت کردیم و این دولت نه فقط بر مسئولیت‌های انتخاباتی بلکه بر همه مسئولیت‌ها نظارت خواهد داشت، حتی اگر یک هفته دوام داشته باشد و در قانون اساسی نیز این امر آزاد است و به قانون اساسی نیز نمی‌توان اعتراض کرد. ما خواهان دولت آشتی ملی در شرایط کنونی هستیم و آنچه در منطقه رخ می‌دهد و تجاوزات اسرائیل علیه لبنان و تنش در منطقه این را می‌طلبد و مصلحت در تشکیل دولت شراکت واقعی است و نباید وقت را در این موضوع تلف کرد و تیم ما نیز به نسبت سهم پارلمانی به نمایندگی خود پایبند است.

نصرالله تصریح کرد: ما به 15 می نزدیک شده‌ایم و برگزاری جلساتی در این زمان اعلام شده است و طبیعتا کمیته‌های پارلمانی به جلسه ارتدوکس رأی داده‌اند و اگر این امر را به رأی بگذارند ما نیز رأی خواهیم داد و فرقی نمی‌کند که چه کسی رأی داده و چه کسی رأی نداده زیرا ما حرف خود را زدیم و ما صادق هستیم و اگر درباره این موضوع رأی‌گیری صورت گیرد در آن صورت روال قانونی را طی می‌کند و هر سخنی نیز جایی دارد و اگر هم رأی‌گیری صورت نگیرد در آن صورت تیم ما تا کنون درباره جایگزین توافقی نکرده و ما آماده رایزنی در سایه مشورت‌های 15 می هستیم و موضوع نیز به ماهیت جلسات و زمان بستگی دارد.

وی اظهار داشت: درباره موضوع ربوده‌شدگان اعزاز و آنچه در این پرونده رخ داده نیز باید گفت که هر آنچه در توان ما بود انجام دادیم و امور ان شاء الله روال مثبت خود را طی خواهد کرد و بقیه نیز به خداوند بستگی دارد.

نصرالله همچنین گفت: نکته دیگر مربوط به بمباران مناطق لبنانی است و امروز نیز الهرمل بمباران شد و من به مردم این مناطق می‌گویم: این مالیاتی است که سوریه و ملت این کشور پرداخت می‌کنند و شما نیز متحمل آن شدید و ما نیز برای حل این موضوع تلاش می‌کنیم و معتقدم که بزودی به خواست خداوند حل خواهد شد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.