گروه جامعه - محمد رضایی: «سندروم‌های قلبی ریوی» بیماری‌های دیردرمان و پرهزینه ای هستند که بیشتر بیماران مبتلا به سرطان دچار آن‌ها می‌شوند، ...

 تلاش روزآمد بیمارستان رضوی برای کاهش عوارض سرطان

اما با رعایت برخی نکته‌های علمی وپزشکی روزآمد می‌توان از دامنه بسیاری از این بیماری‌ها کاست که بیمارستان فوق تخصصی رضوی، در این زمینه گام برداشته است. کنفرانس علمی «تأثیر کانسرها و آنتی‌کانسر‌تراپی بر قلب» با همین هدف، روز پنجشنبه در بیمارستان فوق تخصصی رضوی برگزار شد.

دکتر «افسون فضلی نژاد» دبیر علمی کنفرانس در این باره به خبرنگار ما گفت: این کنفرانس با همکاری متخصصان قلب و عروق و رادیوتراپی انکولوژی و با هدف درمان بیماری‌های قلبی ناشی از انواع کانسرها، مانیتورینگ عوارض قلبی در درمان های ضد کانسر، درمان عوارض قلبی ناشی از این بیماری و بررسی موارد مبتلا به عوارض قلبی ناشی از رادیوتراپی برگزارشد.  وی افزود: این کنفرانس با این موضوع خاص و تخصصی برای نخستین بار است که به این صورت و در سطح علمی بالا و اثربخش در کشور برگزار می‌شودکه امیدواریم با توجه به اهمیت «کانسرتراپی برقلب» برای حل مشکلات بیماران سرطانی گام‌های خوبی برداریم.

دکتر فضلی نژاد همچنین افزود: با توجه به شیوع فزاینده‌ سرطان‌ها بویژه سرطان پستان و عوارض متعدد سرطان روی قلب و به ‌منظور ارتقای سطح آگاهی‌های عمومی و شیوه‌ برخورد اثربخش با این بیماری نشست‌های علمی و کارگاهی این کنفرانس در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته وی، سه نشست تخصصی با عناوین «تداخلات دارویی و عوارض داروهای شیمی‌درمانی»، «پروتکل‌های شیمی‌درمانی برای بیماران قلبی و معرفی بیمار» و «انکوهماتولوژی و معرفی بیمار» در این کنفرانس برگزار شد و راهکارهای کم کردن ریسک و عوارض ناشی از آن‌ها مورد تبادل علمی و روزآمد سازی دانش پزشکی قرار گرفت.

 بنا بر اعلام دبیر علمی این کنفرانس در کنفرانس، حدود 20 سخنرانی دانشگاهی با حضور 11 استاد‌ قلب و عروق و رادیوتراپی انکولوژی در خصوص موضوعاتی چون درگیری قلبی ناشی از کانسرها، ایجاد یک مرکز انکوکاردیولوژی انجام شد که 35 نفر از متخصصان و دانشجویان مقاطع مختلف نظام سلامت نیز در این حوزه موفق به کسب امتیاز بازآموزی شدند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.