رئيس بخش خون و هماتولوژي بيمارستان دكتر شريعتي تهران گفت: تا كنون شش هزار پيوند مغز استخوان در كشور انجام شده است و با اين وضعيت ايران در جمع پيشتازان پيوند مغز استخوان و در كنار كشورهاي مطرح دنيا قرار دارد.

ايران در جمع پيشتازان پيوند مغز استخوان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، اردشير قوام زاده روز پنجشنبه در مراسم گراميداشت مقام معلم و تجليل از اساتيد و اعضاي هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي استان زنجان گفت: اين آمار چشمگير، افزون بر پيوند ايران به بانك جهاني سلول هاي بنيادي مغز استخوان، است.
وي اظهار كرد: 25 سال از اولين پيوند مغز استخوان و هزاران پيوند موفق در كشور مي گذرد و مسئولان كشور بايد بيش از گذشته به دستاوردهاي علمي و پيوند هاي مغز استخوان موفقِ انجام شده افتخار كنند.
رئيس بخش خون و هماتولوژي بيمارستان دكتر شريعتي تهران ادامه داد: هم اكنون 68 درصد افراد پيوند مغز استخوان به حيات خود ادامه مي دهند و درمان آنها نيز به لحاظ اقتصادي در مقايسه با سرطان مشكلات كمتري دارند.
قوام زاده افزود: از زمان راه اندازي فوق تخصص رشته تخصصي خون و سرطان در سال 62 تاكنون در كشر نزديك به 252 نفر در اين رشته تحصيل كرده اند كه نزديك به 240 نفر از آنان دربيمارستان دكتر شريعتي آموزش هاي لازم را فرا گرفته اند.
وي ابراز كرد: هم اكنون در همه استان ها متخصصان خون و سرطان كه افرادي، بسيار توانا و مورد تاييد هستند، نسبت به درمان بيماران اقدام مي كنند.
اين محقق برتر جهان، رعايت اخلاق مداري را از مولفه هاي مهم در موفقيت در امر درمان عنوان و خاطرنشان كرد: درمان بيماران فقط با هدف ثروت اندوزي اشتباه است چرا كه رضايت دروني را به دنبال ندارد.
دكتر اردشير قوام زاده، فوق تخصص خون و سرطان و برنده اين جايزه، نخستين دانشمندي است كه در ايران، پيوند سلول‌هاي بنيادي خون‌ساز از راه پيوند مغز استخوان و پيوند از طريق خون محيطي را به انجام رسانده است.
وي جايزه 'برترين محقق جهان در زمينه سرطان و بيماري‌هاي خوني' كميته مطالعات بين‌المللي مركز تحقيق بين‌المللي خون و پيوند مغز استخوان آمريكا را دوم فوريه 2012 طي گردهمايي ادواري دريافت كرده است.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.