نابسامانی در زنجیره تامین مکمل‌های ورزشی، انتقاد از وزارت ورزش به دلیل عدم انجام اقدام موثر جهت سالم‌سازی زنجیره تامین مکمل‌های ورزشکاران و فرهنگسازی و افزایش آگاهی مردم درباره چگونگی مصرف مکمل‌ها از جمله مباحثی بود که در چهارمین همایش مکمل‌های غذایی و رژیمی مطرح شد.

نابسامانی در زنجبره تامین مکمل‌های ورزشی/انتقاد از وزارت ورزش

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر عباس کبریایی‌زاده، رییس سندیکای تولیدکنندگان مکمل‌های رژیمی غذایی در چهارمین همایش مکمل‌های غذایی و رژیمی با محوریت زن، مادر و کودک، گفت: زمانیکه ما در کشور با رشد و توسعه تمایل به مصرف مکمل‌های غذایی و رژیمی مواجه شدیم، به اقداماتی مانند ایجاد سندیکایی برای تولید مکمل‌ها و تشویق سرمایه‌گذاران داخلی برای سرمایه‌گذاری در حوزه تولید مکمل‌ها جهت ارتقای شاخص‌های سلامت در این زمینه دست زدیم.
وی با بیان اینکه مصرف مکمل به دلایل مختلف روزبروز در دنیا افزایش می‌یابد، افزود: حال این مکمل‌ها باید به شیوه‌ای منطقی مصرف شوند. در این همایش‌ها بحث ارتقای شاخص‌های سلامت در مکمل‌ها را مورد توجه قرار می‌دهیم. همچنین سعی می‌کنیم که سیاست‌های وزارت بهداشت را به سمتی بریم که شاهد ارتقای شاخص‌های سلامت باشیم.
وی با بیان اینکه ما درهمایش سوم ارتقای شاخص‌های سلامت مصرف مکمل‌ها در ورزشکاران را مورد توجه قرار دادیم، گفت: چراکه نابسامانی بسیاری را در زنحیره تامین مکمل‌های ورزشکاران داشتیم و هنوز هم با آنها مواجهیم. از طرفی هنوز اقدام موثری در زمینه سالم‌سازی زنجیره مکمل‌های ورزشی انجام نشده و این اعتراضی است که به وزارت ورزش وارد است و هنوز دسترسی ورزشکاران ما بر مکمل‌های سالم تضمین نشده است.
کبریایی‌زاده یکی از مهم‌ترین گروه‌های در معرض مصرف مکمل‌ها را زنان، مادران و کودکان عنوان کرد و گفت: بویژه زنان در دوره‌های مختلف فیزیولوژیکی نیازشان به مصرف مکمل متفاوت است. بر همین اساس در این همایش، سالم‌سازی زنجیره تامین مکمل‌ها در زنان، کودکان و مادران را مورد توجه قرار دادیم؛ چرا که این گروه‌ها می‌توانند بیشترین آسیب‌پذیری را در زمینه مصرف مکمل‌های ناسالم داشته باشند.
وی افزود: در عین حال ما در 24 شهریور ماه نیز بزرگ‌ترین نمایشگاه ایران فارما را برگزار می‌کنیم و تاکید می‌کنم که صنعت داروسازی ما نیز باید در خدمت ارتقا شاخص‌های سلامت جامعه باشد و نه صرفا یک صنعت تجاری.
به گزارش ایسنا، در ادامه این مراسم دکتر سید علی کشاورز، مدیر گروه تغذیه بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران و دبیر علمی همایش، گفت: هدف اصلی این کنگره تبیین جایگاه مکمل‌ها است تا در زمانی که لازم به مصرف آنها هست، استفاده شوند.
وی افزود: ما معتقدیم که ابتدا باید رژیم غذایی را به طور مناسب دنبال کنیم و زمانیکه نیازهای بدن با رژیم غذایی تامین نشد، از مکمل‌ها استفاده کنیم. بر این اساس هدف دیگر ما در این کنگره فرهنگسازی و دادن آگاهی در زمینه مصرف مکمل‌هاست. بنابراین در این همایش جایگاه و ضرورت مصرف مکمل‌ها در دوران بارداری، کودکی، شیردهی، پیش دبستانی، بلوغ، یائسگی و سالمندی بررسی می‌شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.