فرستاده ویژه سازمان ملل در سوریه گفت: قصد داریم تا دور جدید مذاکرات صلح سوریه را تا پایان آگوست (مرداد و شهریور) برگزار کنیم.

هدف سازمان ملل برای برگزاری مذاکرات صلح سوریه در اواخر آگوست

به گزارش قدس آنلاین به نقل از رویترز، استفان دی میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل در سوریه امروز سه شنبه در سخنانی تاکید کرد: در نظر داریم تا دور جدید مذاکرات صلح سوریه را تا پایان آگوست (مرداد و شهریور) برگزار نماییم.

دی میستورا پس از دیدار و گفتگو با مایکل راتنی فرستاده آمریکا در امور سوریه و گنادی گاتیلوف معاون وزیر خارجه روسیه، تصریح کرد: آمریکا و روسیه هر دو باید طی روزهای آینده کارهای بیشتری را انجام دهند.

وی افزود: نشست 3 جانبه در ژنو متمرکز بر نیاز فوری برای پیشرفت در زمینه توقف خصومت ها در سوریه، دسترسی برای کمک های انسان دوستانه، مقابله با تروریسم و انتقال سیاسی خواهد بود.

اظهارات میستورا در شرایطی است که وزرای خارجه آمریکا و روسیه نیز امروز با یکدیگر دیدار و گفتگو کرده‌اند.

جان کری پس دیدار و گفتگو با سرگئی لاوروف در حاشیه نشست کشورهای جنوب شرق آسیا در لائوس، تاکید کرد: امیدوارم که جزییات مربوط به طرح واشنگتن برای همکاری نزدیکتر اطلاعاتی و نظامی با روسیه در خاک سوریه، در ماه اوت اعلام شود.

طرح سوریه شامل همکاری اطلاعاتی واشنگتن و مسکو است تا حملات هوایی علیه جبهه النصره را هماهنگ کنند و مانع از حملات هوایی ارتش سوریه علیه گروه های شبه نظامی میانه رو و متعادل شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.