حرم مطهر رضوی در شهادت ششمین امام رحمت، امام صادق(ع)، غرق در ماتم و عزا بود و هزاران نفر از عاشقان و دلسوختگان در این شب برای عرض تسلیت خود را به حرم رضوی رساندند.

 حرم رضوی در شب شهادت امام صادق(ع) غرق ماتم و عزا بود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آستان نیوز، هزاران نفر از ارادتمندان ساحت مقدس اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) از اقصی نقاط جهان و ایران اسلامی برای عرض تسلیت ایام شهادت ششمین امام همام، حضرت صادق(ع) به محضر ولی نعمتمان حضرت رضا(ع) به حرم مطهر رضوی مشرف شدند.
این گزارش حاکی است، صحن و سرای بارگاه منور رضوی در سوگ این مصیبت سیاه‌پوش بود و بار دیگر دل شیعیان با ذکر مصایب مظلومیت خاندان عصمت و طهارت(ع) داغدار شد.
صحن‌ها و رواق‌های حرم مطهر رضوی در این شب، حال و هوای ویژه‌ای داشت. پرچم سیاه به نشانه عزا بر فراز گنبد منور رضوی به اهتزاز و پوشش ضریح مطهر نیز به رنگ سیاه درآمده و برخی از زائران در قالب دسته‌های سینه‌زنی آمده بودند که شب شهادت امام صادق(ع) را به محضر حضرت رضا(ع) تسلیت گویند.
به همین مناسبت ویژه‌برنامه‌ای از سوی معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در صحن جامع رضوی برگزار شد. در این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین قرائتی طی سخنانی به تبیین جایگاه نماز پرداخت و مداحان و ذاکران خاندان عصمت و طهارت(ع) در سوگ مصیبت ششمین امام شیعیان مرثیه و روضه خواندند.
حجت الاسلام قرائتی در بخشی از سخانش اظهار کرد: امام صادق(ع) در لحظات آخر عمر شریفشان، اهل بیت خود را جمع و همه آنها را به اقامه نماز توصیه کردند و در روایتی ایشان می فرمایند کسی که نماز را سبک بشمارد مورد شفاعت ما قرار نخواهد گرفت.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور عنوان کرد: والدین باید به فکر دین و نماز فرزندشان باشند، حتی کاسب ها در بازار باید برنامه کارکنان خود را طوری بچینند که آنها هم بتوانند در مسجد و نماز جماعت شرکت کنند.
وی ابراز کرد: در آیاتی از قرآن آمده است که اگر انسان از مسجد و نماز فاصله بگیرد زمینه فساد و فحشاء برای او پدید می آید لذا باید با ایجاد فضای مناسب، جوانان را به مسجد جذب کرد.
وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید به ساخت مسجد در شهرک و روستاهای بدون مسجد، اهتمام ویژه داشته باشند، گفت: همه مردم باید مسئله اقامه نماز جماعت و حضور در مسجد را جدی بگیرند، امام صادق(ع)که امشب شب شهادتشان هست به شاگردان خود توصیه می کردند هنگام وقت نماز و اقامه آن باید طوری رفتار کنید که هر کس شما را دید بفهمد شما شیعه جعفری هستید.
این استاد حوزه عنوان کرد: نباید نماز اول وقت را بخاطر کار و جلسه به عقب انداخت، خدای متعال در آیات و روایات قدسی متعدد فرموده که توجه به نماز اول وقت، برکت به وقت و مال انسان را به دنبال دارد.
به گفته وی «یاد نگرفتن شیوه صحیح نماز»، «عدم توجه به نماز اول وقت» و «بی حال خواندن نماز » نمونه های سبک شمردن نماز بشمار می رود که یکی از علل آن لغوگویی و عبث سخن گفتن طی شبانه روز است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.