۲۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۲
کد خبر: 235174

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس گفت: ماهواره یکی از ابزارهای جدی فرهنگی و دو لبه با قابلیت استفاده مثبت و منفی است، گرچه امروز این وسیله کشتزار فتنه است.

پورمختار: ماهواره، کشتزار فتنه است

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه همدان "محمدعلی پورمختار" در نشست عاشقان ولایت با بیان این مطلب به تعریف فتنه پرداخت و گفت: فتنه یعنی حق پوشی و حرف‌ها و سخنان خوب زدن، ولی استفاده باطل کردن از آن و ایجاد تشویش و تردید نسبت به یک نظام.

 

وی فتنه را دارای انواع مختلف عنوان کرد و افزود: فتنه در همه زمان ها وجود دارد، در گذشته بوده و در زمان حال هم وجود دارد و از سوی دشمنان برای آینده هم طراحی و اجرایی خواهد شد.

 

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، ایجاد فتنه های سیاسی، فرهنگی و فکری مرتبط با مسائل نظام و اداره کشور را خطرناک تر از فتنه های ضد اخلاقی عنوان کرد و خاطرنشان کرد: اگر مردم مسلمان اعتقادات دینی هم نداشته باشند در موضوع دفاع از کشور خود و در موضوع فتنه های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی ایستادگی می کنند، چرا که دفاع از این موضوعات در ذات بشر وجود دارد.

 

پورمختار، تردید آفرینی نسبت به حرکات مختلف نظام و مسئولین کشور را یکی از راهکارهای ایجاد فتنه توسط دشمن به وسیله ماهواره عنوان کرد و اضافه کرد: دشمنان نظام می خواهند به وسیله عرضه حرف های به ظاهر خوب و مقایسه ای در شبکه های ماهواره ای بین مسئولین و مردم تردید ایجاد کنند.

 

وی گفت: اگر مردم و مسئولین در صحبت های همدیگر دقت نظر نداشته باشند، ممکن است در صحبت ها تعارض ببینند و به یکدیگر بدبین شوند و دشمن را به هدف خود نزدیک تر کنند.

 

پورمختار با بیان اینکه دشمن به وسیله شبکه های معاند ماهواره ای به دنبال ایجاد تردید در ذهن مردم نسبت به تصمیم گیری ها و سخنان رهبر معظم انقلاب است افزود: این گونه تردید آفرینی مختص این زمان نیست، چرا که در تاریخ صدر اسلام، اعوان و انصار معاویه نیز به وسیله سخنرانی از سادگی مردم سوء استفاده کردند و بین مردم و ولایت فتنه ایجاد کردند.

 

وی به نقش تردید آفرینی شبکه های ماهواره ای فارسی زبان بیگانه در مخاطبان خود اشاره کرد و گفت: با دقت در اخبار و تحلیل های این شبکه ها به این مسئله پی می بریم که چگونه این شبکه ها به صورت بسیار ظریف و دقیق اخبار نادرست را با سخنان حق در هم می آمیزند و به خورد مخاطب می دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.