قدس آنلاین: رییس خانه بیداری اسلامی اصفهان گفت: افتتاح خانه بیداری اسلامی در کنار مجموعه هایی همچون خانه حکمت و فلسفه ، خانه مشروطیت، خانه سلجوقیان ، خانه ولایت انقلاب و خانه صفویه که در آستانه افتتاح قرار دارد، ششمین حرکت فرهنگی – تاریخی بزرگ در شهر متمدن اصفهان است که توسط نهاد شهرداری پایه گذاری شده است.

خانه بیداری اسلامی ششمین حرکت فرهنگی – تاریخی بزرگ در اصفهان است

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، دکتر موسی نجفی امروز در نشست خبری افتتاح اولین خانه بیداری اسلامی ایران در اصفهان در جمع خبرنگاران افزود:این خانه یک مرکز فکری و فرهنگی در کنار مجموعه های فرهنگی اصفهان است و این نهاد فکری محلی برای فکر کردن در خصوص وضعیت فعلی فرهنگی و فکری و وصعیت آینده به شمار می رود.

وی تاکید کرد:یکی از افتخارات اصفهانی ها این است که شهردار این شهر از اساتید برجسته و فرهیخته دانشگاهی با پایه 36 و درجه پروفسوری هستند و ما از اندیشه های ناب ایشان برای پیشبرد امور فرهنگی استفاده کرده و می کنیم .

رییس خانه بیداری اسلامی اصفهان با اشاره به اینکه خوشبختانه شهردار اصفهان ارزش فعالیت های فرهنگی و فکری را می دانند و در راه اندازی خانه بیداری اسلامی همراهی خوبی با دست اندرکاران این خانه داشتند، اظهارداشت: این پتانسیل در اصفهان وجود دارد که در حد شهر متمدن و تاریخی نقش خود را ایفا کند.

وی یادآور شد: افتتاح خانه بیداری اسلامی در کنار مجموعه هایی همچون خانه حکمت و فلسفه ، خانه مشروطیت، خانه سلجوقیان ، خانه ولایت انقلاب و خانه صفویه که در آستانه افتتاح قرار دارد، ششمین حرکت فرهنگی – تاریخی بزرگ در شهر متمدن اصفهان است که توسط نهاد شهرداری پایه گذاری شده است.

دکتر نجفی با تاکید بر اینکه چنانچه اعتقاد دینی پشتوانه این حرکت های عظیم نباشد و فقط جنبه رسمی داشته باشد این اقدامات گذرا خواهند بود و ماندگار نمی شوند، گفت: پشتوانه خانه بیداری اسلامی باید با اعتقاد به جریان دینی ، مرجعیت شیعه و جریان اسلامی تاریخ ایران و آینده دینی و عهد دینی ما همراه باشد تا برکات آن برای شهر اصفهان و مجموعه های فکری اصفهان بیشتر شود.

وی تصریح کرد: خانه مشروطیت اصفهان دومین خانه مشروطیت ایران پس از تبریز بود و ما می خواستیم میراث عظیم صفویه را زنده کنیم؛ البته جهت فکری ما در خانه مشروطیت به لحاظ وضعیتی که مشروطیت در اصفهان داشت با تبریز فرق می کرد و ما به نحوی می خواستیم میراث عظیم صفوی را احیا کنیم تا با آن میراث، محاوره جدی داشته باشیم.

رییس خانه بیداری اسلامی اصفهان با اشاره به اینکه بیداری اسلامی سه بعد مهم دارد، اضافه کرد: بعد اول نهضت و جنبش است که در خانه مشروطه نیز شاهد آن بودیم، بعد دوم نظام سیاسی (مدیریت شیعی) و بعد سوم که به نحوی مغفول مانده ، تمدن نوین است که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان هدف اصلی بیداری اسلامی مطرح شده و همان چیزی است که در مقابل تمدن غرب به ما هویت و شخصیت می دهد.

وی افزود: در واقع جنگ تمدن های آینده همان جنگ فکری تمدن غرب و اسلام خواهد بود بنابراین باید برای آن نظریه پردازی کرده و خود را آماده کنیم.

دکتر نجفی با اشاره به اینکه خانه بیداری اسلامی اصفهان نخستین خانه بیداری کشور است ، اظهار امیدواری کرد که این خانه الگوی مناسب فکری برای سایر شهرها باشد تا از این حرکت مهم و ارزشمند به نحو مطلوبی استفاده کنند.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.