قدس آنلاین: فرمانده سپاه عاشورا از تدوین تاریخ شفاهی لشکر عاشورا در آذربایجان شرقی خبر داد.

تاریخ شفاهی لشکر عاشورا در حال  تدوین است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از تبریز، سردار غلام عسگر کریمیان، فرمانده سپاه عاشورا، تصریح کرد: مرکز حفظ آثار بسیج و سپاه، در حال تاریخ شفاهی لشکر عاشوراست تا کارنامه این لشکر تدوین و ثبت شود.

وی افزود: سپاه از طریق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، خاطرات شفاهی والدین شهدا را ثبت می کند و از اصحاب رسانه نیز در این زمینه دعوت می کند.

وی همچنین عنوان کرد: عده ای قصد دارند دفاع مقدس را در سپاه و بسیج محدود کنند، بسیاری از اقداماتی که در سپاه انجام می شود جزو وظایف ذاتی ما نیست، سایر نهادها نیز باید در بزرگداشت هفته دفاع مقدس سپاه را یاری کنند.

فرمانده سپاه عاشورا تاکید کرد: حس احترام به فرهنگ دفاع مقدس باید در مردم و مسئولین تقویت شود.

کریمیان همچنین تصریح کرد: واقعیت های جنگ گفته نشده است، باید شهر به شهر و روستا به روستا واقعیت های دفاع مقدس برای مردم بیان شود.

وی با اشاره به اینکه دشمن از ابتدای جنگ اقدام به شبهه افکنی می کرد، اظهار داشت: یکی از راهکارهای دشمن شبهه افکنی در فرهنگ دفاع مقدس است، دشمن به فکر تضعیف جایگاه سپاه و بیسج در بین مردم است.

فرمانده سپاه عاشورا بر ضرورت اجرای مهندسی فرهنگی بر مبنای واقعیت های موجود تاکید کرد و ادامه داد: باید شبهات مطرح شده درباره دفاع مقدس پاسخ داده شود، تا فرهنگ دفاع مقدس ماندگار شود.

کریمیان با انتقاد از مقدس نمایی شهدای دفاع مقدس اظهار داشت: اگر شهدا را مقدس جلوه دهیم برای مردم و جوانان دست نیافتنی خواهد بود.

وی با بیان اینکه در الگوسازی و معرفی الگوهای برتر در جامعه کم کاری شده است، افزود: شهدا دست نیافتنی نیستند، بلکه فرهنگ اسلامی و عاشورایی ما شهیدپرور است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.