وزیر نیرو بر لزوم ارتقای بهره‌وری در صنعت آب و برق تاکید کرد و گفت: یکی از مولفه‌های موفقیت صنعت آب و برق، ارتقای بهره‌وری است.

کلید موفقیت صنعت آب و برق، ارتقای بهره‌وری است

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)،"حمید چیت‌چیان" در آیین زنگ آموزش و توسعه شایستگی‌های مدیران وزارت نیرو و شرکت‌های تابعه در محل پژوهشگاه نیرو، گفت: در زمان تصدی‌گری "بیژن زنگنه" در وزارت نیرو، مطالعه نیازسنجی مدیران انجام شد و براساس آن دوره‌های آموزشی و موسسه تحقیقات و آموزش مدیریت شکل گرفت.
وی افزود: این دوره‌های آزمایشی با جدیت پیگیری شده و با اهتمام مسئولان ذیربط پیش می‌رفت که نزدیک به هفت‌هزار نفر از مدیران صنعت آب و برق در این مرکز آموزش دیدند.
وی با بیان اینکه در دولت گذشته مدتی این مرکز مورد بی‌مهری قرار گرفت، گفت: در هر صنعت و شرکتی مدیران و کارشناسان نیازمند آموزش‌های تخصصی همان صنعت هستند به‌طوری که به این موضوع در همه جهان توجه دارند.
وزیر نیرو ادامه داد: امروزه هر سازمانی افزون‌بر آموزش عمومی آن صنعت، نیازمند آموزش‌های تخصصی است و در این بین تاکید زیادی روی آموزش مدیریت است.
وی اظهار داشت: از آنجا که جهان ما به‌طور مداوم در حال تغییر و دگرگونی است، مدیران و کارکنان باید متناسب با تحول‌ها، دانایی خود را ارتقا دهند.
چیت‌چیان با بیان اینکه صنعت آب و برق نیازمند چنین آموزش‌هایی است که بر این اساس دوره‌های آموزشی دوباره احیا شد، گفت: نخستین رسالت مرکز آموزش و تعالی مدیران، جلوگیری از بروز روزمرگی است زیرا درصورت ابتلا به روزمرگی، آن شرکت و یا سازمان به اهداف خود نمی‌رسد.
وی ادامه داد: یکی از اهداف این مرکز، شکستن لاک روزمرگی و فکر کردن به افق‌های آینده است.
وزیر نیرو با تاکید بر اینکه ما نیازمند توجه به تجربه‌های جدید در جهان هستیم، گفت: تکیه ما باید بر توانمندی‌های بومی باشد اما باید مدیران به‌گونه‌ای عمل کنند که ماموریت‌شان فراتر از چارچوب ملی تعریف شود.
وی افزود: ما باید دید برون‌گرایی داشته باشیم و اگر فعالیت‌ها را در درون مرز تعریف کنیم، دچار شکست می‌شویم.
وی بر لزوم ارتقای بهره‌وری در صنعت آب و برق تاکید کرد و گفت: یکی از مولفه‌های موفقیت صنعت آب و برق، ارتقای بهره‌وری است.
وی با خالی دانستن جای مسایل اجتماعی در انجام فعالیت‌ها و ماموریت‌ها، اظهار داشت: مسایل مدیریت در صنعت آب و برق تنها موضوع‌های مهندسی نیست بلکه همزمان با آن نیازمند تفکر صحیح اجتماعی هستیم.
وی از افزایش شمار اعضای هیات‌مدیره شرکت‌های صنعت آب و برق به هفت تا 9 نفر خبر داد و گفت: غیر از متخصصانی که پیرامون فعالیت‌های شرکت عضو هیات‌مدیره هستند، متخصص مدیریت، کارشناس حقوق، کارشناس علوم انسانی و متخصص اقتصادی و مالی باید در ترکیب هیات‌مدیره شرکت‌ها باشد و بدون حضور این تخصص‌ها مدیریت ناقص است.
وی یادآور شد: هیات‌مدیره جایگاه تعقل و تفکر آن سازمان است که مدیرعامل تصمیم‌های هیات‌مدیره را اجرا می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: برنامه راهبردی وزارت نیرو با مشارکت بیش از 400 نفر کارشناس و متخصص تدوین شده است و مدیران و کارشناسان باید زمینه اجرای این راهبردها را ازطریق این آموزش‌ها فراهم کنند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.