رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران ایران با بیان اینکه هم اکنون درخواست دامداران کشور در 7 بند در هیات دولت در دست بررسی است، گفت: دولت قول داده تا روز شنبه آینده به درخواست دامداران پاسخ دهد.

پاسخ دولت به بررسی درخواست دامداران شنبه آینده اعلام می شود

سیداحمد مقدسی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: در پی تجمع اخیر دامداران در مقابل معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جممهوری یکشنبه گذشته نشستی با حضور 12 نماینده از دامداران با مشاورین دفتر معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری، معاون امور دام وزارت جهادکشاورزی و دو تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

وی، اجرای مصوبه تنظیم بازار براساس ابلاغیه معاون اول رئیس جمهوری مبنی برخرید قیمت هر کیلوگرم شیرخام با قیمت 1440 تومان، اجازه افزایش قیمت فرآورده های لبنی از 15 به 26 درصد توسط صنایع لبنی، پرداخت 90 میلیارد تومان کسری مرحله اول یارانه ها مربوط به اسفندماه سال 92 و اجرای مصوبه هیات وزیران مبنی بر پرداخت مابه التفاوت (یارانه) سه ماه ابتدای سال 93 را برخی از درخواست های گاوداران از دولت عنوان کرد.

وی افزود: تامین و توزیع علوفه دامی معوق 5 ماهه سال 92 به دامداران، استمهال وام های معوق دامداران 13 ماهه گذشته دامداران و ضرب الاجل اجرای مصوبات دولت تا ابتدای آبان ماه سالجاری از دیگر درخواست های گاوداران از دولت است.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران ایران تصریح کرد: دامداران به دنبال دریافت یارانه و مابه التفاوت از دولت نیستند، بلکه آنان متقاضی فروش شیرخام تولیدی خود طبق مصوبه دولت یعنی 1440 تومان به صنایع هستند تا از ابتدای آبان ماه دولت تعهد مالی و هزینه سرباری به عنوان پرداخت یارانه به شیرخام نداشته باشد.

وی اظهار داشت: هرچند براساس مصوبه دولت درخصوص اصلاح قیمت شیرخام از ابتدای تیرماه امسال 15 درصد به قیمت فرآورده های لبنی اضافه شد اما فعالان این بخش انتظار افزایش 26 درصدی قیمت فرآورده های لبنی را داشتند.

به گفته وی این در حالیست که با افزایش 15 درصدی فرآورده های لبنی (11 درصد اختلاف قیمت وجود داشته) یعنی باید 11 درصد به دامداران پرداخت می شد، اما تاکنون تنها 7 درصد آن به دامداران پرداخت شده است.

وی ادامه داد: بنابراین قرار شد این مسئله در سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان نیز مورد بررسی قرار گیرد تا مابه التفاوت تیرماه تا پایان مهرماه 93 تعلق گیرد و به دامداران پرداخت شود تا دامداران بیش از این متضرر نشوند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.