۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۰
کد خبر: 248297

قدس آنلاین: ویتامین ها و مواد مغذی غنی، دانه ها و گوشت کدو تنبل می توانند سبب صاف شدن پوست، کاهش وزن و ... شوند.

با مصرف کدو تنبل پوستی جوان داشته باشید

پوستی صاف و جوان

به گزارش گروه سلامت و بهداشت قدس آنلاین، کدو تنبل، یکی از منابع شگفت انگیز ویتامین آ است. با مصرف این گیاه، روند بازسازی سلول های پوست و تولید کلاژن تشدید می شود.

کاهش وزن

خوردن یک فنجان پر کدو تنبل سه گرم فیبر و 50 کالری وارد بدن تان می کند. غذاهای حاوی فیبر بالا به علت افزایش فرآیند هضم به افراد حس سیری القاء کرده و سبب کاهش وزن می شوند.

بهبود زندگی جنسی

مصرف دانه کدو سرشار از ماده معدنی روی است. مصرف روزانه یک چهارم فنجان دانه کدو 17 درصد نیاز روزانه بدن به ماده معدنی روی را تامین می کند. این ماده معدنی نقش اساسی در حفظ و ارتقاء سلامت جنسی مردان دارد.

بهبود سلامت پروستات

دکتر داگلاس اسچر، استاد مدرسه پزشکی دانشگاه نیویورک گفت:" از اوایل قرن بیستم تا کنون، از دانه های کدو تنبل برای درمان علایم و نشانه های بزرگ شدن پروستات استفاده می شود. دانه های کدو تنبل حاوی ترکیبات محافظی به نام فیتوسترولها هستند که به کوچک شدن پروستات کمک می کنند. دکتر اسچر، به مردان توصیه کرد دست کم سه بار در هفته تخمه کدو بخورند.  

درمان کرم روده

از هزاران سال پیش تاکنون، ساکنان بومی آمریکا و برخی مناطق آفریقا از تخمه کدو برای درمان کرم روده استفاده می کنند. دکتر اسچر معتقد است، با مصرف حساب شده تخمه کدو می توان از شر کرم های روده خلاص شد. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.