قدس آنلاین:امام جمعه موقت بجنورد با بیان اینکه نخستین درس عزت را امام سجاد(علیه السلام) و حضرت زینب(سلام الله علیها) از قیام امام حسین (علیه السلام) آموختند، بر تأسی از این سیره عملی تأکید کرد.

درس عزتمندی را باید از امام سجاد(علیه السلام) و حضرت زینب(سلام الله علیها) آموخت

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بجنورد، حجت الاسلام محمدرضا ابوالفضلی، در همایش منشور عزت که در امامزاده سید عباس بن موسی بن جعفر (علیه السلام) بجنورد برگزار شد، با بیان اینکه عزت تنها از آن خداست و هر که به خدا نزدیک شود، عزتمند می شود، اظهارداشت: ثروت، ریاست، عشیره و شهرت با اینکه خوب است اما عزت نیست و آنچه در منطق اسلام عزت و عزتمند نام می گیرد، ارتباط و نزدیکی انسان با خداست.

وی،  پایبندی به مذهب، ترک گناه، ارتباط با خدا، توکل به خدا و شهادت طلبی را از عوامل عزت نام برد و گفت: همه این ویژگی ها در وجود امام حسین (علیه السلام) متبلور بود.

  بنابر این گزارش، مشابه این همایش در دیگر امامزادگان شاخص استان از جمله امامزاده غیبی شیروان، سید جعفر سیاهدشت فاروج و فخرالدین ایور، سید محمد دلاور مانه و سملقان و سید جعفر اسفراین نیز با هدف شناخت مردم نسبت به خطبه امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) و ظلم ستیزی آنها در برابر استکبار برگزار شد.

 این همایش به مناسبت  سالروز ورود کاروان اسرای کربلا به شهر شام، در اول ماه صفر‌المظفر و خطبه‌خوانی حضرت سجاد(علیه السلام) و حضرت زینب کبری(سلام الله علیها) در کاخ یزید‌ و محکومیت خاندان بنی‌امیه، قاتلین و عاملین شهادت حضرت اباعبدالله‌الحسین(علیه السلام)، برگزار شد.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.