قدس آنلاین: رييس شوراي اسلامي شهر اصفهان گفت: هفته وقف بهانه ای برای گرامیداشت و احیاء یکی از اثرگذارترین سنت های حسنه اسلامی است.

فرهنگ وقف یکی از اثرگذارترین سنت های حسنه اسلامی است

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان ، رضا اميني در جلسه علني این هفته شوراي اسلامي شهر اصفهان ،رحلت پیامبر گرامی اسلام و شهادت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام و حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام را تسليت گفت و با اشاره هفته وقف اظهار داشت: وقف سنّت حسنه اي است که از ديرباز به اشکال گوناگون در تاريخ بشر وجود داشته و اسلام نيز مسئله وقف را در مسيري روشن، منطقي و هدفدار، مترّقي و دقيق مورد استفاده قرار داده است.
رييس شوراي اسلامي شهر اصفهان تصريح كرد: تاریخچه وقف در اسلام از حضرت محمد مصطفی (ع) بعنوان نخستین پیام آور این آیین الهی با وقف نخلستان ها آغاز شد و این سنت حسنه نسل به نسل میان پیروان آن حضرت اشاعه پيدا كرد.
اميني خاطرنشان كرد: اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نیز پیوسته بر اجرای این حکم الهی که توسعه دین و عدالت، معنویت و رفع محرومیت را به دنبال داشته تاکید ورزیده اند.
وي ادامه داد: طبق منابع اسلامي رشد و تكامل انسان در گرو گذشت و انفاق اوست و اين دقيقا نقطه مقابل فرهنگ مادي است كه اصالت را در مصرف كردن مي‌بيند.
رييس شوراي اسلامي شهر اصفهان اضافه كرد: وقف و انفاق، جهاد عظيم اخلاقي براي گسترش انسان دوستي در جامعه است كه موجب رشد و تكامل توحيد و معنوي انسان در مرحله اول مي‌گردد و نشان مي‌دهد كه چه كساني داراي روح بزرگي هستند و قدرت و جرات فداكاري، احسان و از جمله وقف را دارند.
اميني بيان كرد: خـداونـد تعبير زيبايي از مسئله وقف بيان نموده و مي فرمايد به من قرض بدهـيد آن هم با تعبيراتي که يک سائل مي گـويد، دليلش اين است که خدا مي خواهد از طريق ما انسان ها اين همکاري و همدلي اتفاق بيفتد.
وي يادآور شد: "وقف " مهم ترين وسيله ي اين راه است و تفاوتي که وقف با صدقات موقّتي دارد، پايدار بودن و ماندگار بودن آن است.
رييس شوراي اسلامي شهر اصفهان با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري گفت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند وقف یک نهاد ممتاز دینی است، باید از طریق تشویق مردم به وقف و همچنین ادای صحیح حق واقف در مورد موقوفه اش، سنت وقف را بیش از پیش در جامعه ترویج کرد.
اميني افزود: یکی از راه های توسعه امروز شهرها تقویت فرهنگ وقف هم در زمینه انجام وقف و هم در زمینه نگهداری صحیح و استفاده از موقوفه با رعایت حقوق واقف و متولی است که امید واریم کسانی که توان وقف اموال خود را دارند در این امر خیر مشارکت کنند .
وي ارتحال حضرت آیت الله سید علی غیوری نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر را تسليت گفت و تصريح كرد: آيت الله غيوري از یاران دیرین حضرت امام و رهبر معظم انقلاب از اهالی نجف آباد اصفهان بودند.
رييس شوراي اسلامي شهر اصفهان خاطرنشان كرد: آيت الله غيوري قبل از انقلاب در سال ۴۲ در مبارزات انقلاب حضور موثر داشتند و منزل وي محل ارتباطات مبارزین و انقلابیون بود و بارها توسط رژیم شاهنشاهی دستگیر و به زندان رفت و تبعید شد.
اميني اظهار داشت: پس از انقلاب نيز در تهران و شهر ری سال ها به فعالیت های فرهنگی هم در حوزه عمرانی و توسعه مساجد و مراکز فرهنگی و هم در حوزه نرم افزاری پرداخت و پس از دوره بیماری پنجشنبه گذشته دار فانی را وداع گفت وبه دیار ابدی شتافت.
وي سالگرد رحلت یار دیرین حضرت امام و رهبری استاد سید علی اکبر پرورش را نيز تسليت گفت و ادامه داد: یاد و خاطره این معلم اخلاق و سیاستمدار متدین که از چهره های برجسته و ماندگار مردم اصفهان بوده و خواهد ماند را گرامی میداریم و امیدواریم که مردم و شهرداری مکان مناسبی را به نام این مبارز انقلابی و مجاهد خستگی ناپذیر نامگذاری نماید .
اميني با تاكيد بر ضرورت مبارزه با فساد در برخی از ادارت افزود: فساد در برخي ادارات نارضایتی جدی مردم را به دنبال داشته و اگر اقدام جدی از سوی مسئولین نشود ناگزیر از اعلام نام آن ادارات بر اساس گزارش های مردمی خواهیم بود .
وي تصريح كرد:تعداد محدودی از کارمندان و مدیران فرصت طلب زمینه بد نامی اکثریت خدوم کارکنان و کارمندان را فراهم کرده اند که جا دارد با ورود جدی دستگاه های نظارتی درون سازمانی و در صورتی که اصلاحات به صورت داخلی حل نشود با ورود دستگاه ها و مراجع بالاتر رسیدگی به این بلیه اجتماعی انجام شود.
رييس شوراي اسلامي شهر اصفهان از استاندار اصفهان به جهت ورود جدی به موضوع حمل و نقل شهری و بررسی راه های کاهش مشکلات ترافیکی شهر و کاهش آلودگی ها تشكر كرد و اظهار داشت: با توجه به تاكيد استاندار اصفهان رفع مشکل سوخت حدود سیصد دستگاه اتوبوس شهری در دستور كار قرار گرفت كه اميدواريم برطرف شدن سریع مشکلات، این اتوبوس ها به مدار خدمت رسانی مردم افزوده شود .
اميني در ادامه از شهرداري به دليل مساعدت در هزينه ایاب و ذهاب زائرین کربلا در اربعین حسینی تشكر كرد و به برگزاري چهل و نهمین اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلان شهر ها و مراکز استان ها اشاره و خاطرنشان كرد:از حضور خبرنگاران و اصحاب جرايد براي درج اخبار چهل و نهمین اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلان شهر ها و مراکز استان ها تشكر مي كنم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.