قدس آنلاین- تبریز:سخنگوی شورای اسلامی کلانشهر تبریز گفت: با تصویب شورای اسلامی کلانشهر تبریز، تعیین قیمت املاک و سرقفلی، به هیئت‌های کارشناسی رسمی دادگستری محول شد.

تعیین قیمت املاک تبریز به هیئت‌های کارشناسی رسمی دادگستری محول شد

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، سعید حاجی‌زاده اظهار داشت: در ادامه بررسی موادی از لایحه تعرفه عوارض محلی سال 94 شهرداری تبریز، شورای اسلامی این کلانشهر با تعیین قیمت املاک و سرقفلی توسط هیئت‌های ارزیابی شهرداری مخالفت و این مسئولیت را به کارشناسان رسمی دادگستری واگذار کرد.

وی افزود: بدین ترتیب از سال 94 برآورد ارزش املاک واقع در طرح‌های شهری از هیئت‌های ارزیابی سلب و به هیئت‌های کارشناسی رسمی دادگستری تفویض می‌شود.

حاجی‌زاده اضافه کرد: بر اساس این مصوبه، شهرداری تبریز موظف شد تا 15 اردیبهشت سال 94 ارزش روز تجاری و خدماتی سطح شهر را با فرمول و رابطه مشخص و ساده به عنوان جایگزین وظایف هیئت‌های کارشناسی تعیین و برای یک سال اجرا کند.

سخنگوی شورای اسلامی کلانشهر تبریز با اشاره به اصلاح‌بندهای دیگری از ماده یک لایحه تعرفه عوارض محلی سال 94 شهرداری تبریز گفت: بر این اساس از سال آتی تمام ساختمان‌هایی که در آنها بر اساس مجوزهای قانونی، فعالیت‌های خدمات عمومی صورت می‌گیرد و از بودجه دولتی استفاده می‌کنند، به شرط اینکه مشمول پرداخت مالیات (برابر ماده 2 قانون مالیات‌های مستقیم) نباشند از نظر پرداخت عوارض، اداری محسوب و موسسات و شرکت‌های دولتی و وابسته به دولت و نهادهای انقلاب اسلامی که با اصول بازرگانی اداره می‌شوند و مشمول پرداخت مالیات هستند، از نظر پرداخت عوارض، تجاری لحاظ می‌شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.