رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران، از عضویت بالغ بر 35 هزار نفر از استادان دانشگاه‌های کشور در این صندوق خبر داد و گفت: این صندوق از تمامی پژوهشگران ایرانی در داخل و خارج از کشور حمایت می‌کند.

تامین اعتبار 514 پروژه از سوی صندوق حمایت از پژوهشگران طی امسال

به گزارش ایسنا، دکتر نصرت الله ضرغام در جمع اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از خدمات صندوق در پشتیبانی مادی و معنوی از پژوهشگران و محققان سراسر کشور خبر داد و گفت: این مرکز یافته‌ها و ایده‌های خلاقانه را با حمایت شرکت‌های صنعتی به محصول تبدیل و به نوعی در کنار کارآفرینی، دستاوردهای پژوهشی را به ثروت تبدیل می‌کند.

وی با اشاره به حمایت و تامین اعتبار برای 514 پروژه در کشور طی امسال، افزود: این پروژه‌ها در حوزه‌های مهندسی، پزشکی، علوم پژوهشی، بایوتکنولوژی، نانوتکنولوژی و ... بودند.

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران تصریح کرد: کل استادان کشور 52 هزار نفر هستند که 35 هزار نفر از آنها با صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران در ارتباطند.

ضرغام با بیان اینکه به طور عادی 30 درصد از میزان اعتبار مورد نیاز تحقیقات پژوهشی مصوب در این صندوق تامین اعتبار می‌شوند، ادامه داد: این پروژه‌ها به تولید علم، دانش فنی و ... تبدیل می‌شوند.

وی با اشاره به فعالیت 16 کارگروه علمی متخصص در زمینه‌های مختلف تحقیقات و پژوهش در صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران، تصریح کرد: تمام پژوهشگران ایرانی داخل و خارج از کشور مورد حمایت این صندوق هستند.

وی افزود: اعتبار سالانه این صندوق بالغ بر 2 هزار میلیارد ریال است.

بر اساس این گزارش، رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران با هدف امضای یک تفاهم نامه با دانشگاه علوم پزشکی سمنان به منظور حمایت بیشتر از پژوهشگران این دانشگاه به سمنان سفر کرده بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.