قدس آنلاین: اصفهان - به مناسبت هفته نکوداشت اصفهان(3 تا 9 اردیبهشت) به عنوان پايتخت فرهنگ و تمدن ايران اسلامي، شهرداري اصفهان در تداوم رسالت ها و فعالیت‌های فرهنگی و هنری خود، نخستین جشنواره عكس شيخ بهايي را برگزار مي کند.

نخستین جشنواره عکس شیخ بهایی اصفهان برگزار می شود

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، اصفهان در ادوار مختلف تاریخی از شکوه و عظمتی خاص برخوردار و در سه دوره آل بویه، سلجوقیان و صفویان مفتخر به پایتختی ایران بزرگ بوده و هر محله و هر کوی، بخشی از تاریخ این شهر را روایت می کند. با جلوه های عیان و نهانش، از مساجد، امامزاده ها، مدارس و گورستان های تاریخی گرفته تا بازارها ، چهارسوق ها، کاروانسراها،و حمام ها،  پل ها و منارها و ... که با آرایه ها و زیبایی هاشان چشم می نوازند و یاد کسانی را زنده می کنند که در دور زمان و با تکیه  بر اندیشه و باور راستین و با تلاش و همت خود ، این زیبایی ها را آفریدند.

ثبت و مستندسازی تصویری فضاها و زندگی روزمره مردم در فضای شهری اصفهان ( مناطق پانزده گانه شهرداری) به عنوان سندی دارای هویت و خاطره ساز، با بهره گرفتن هنر قدرتمند عکاسی می تواند علاوه بر ثبت اصفهان 1394 منبعی ارزشمند برای محققین و پژوهشگران و همچنین برنامه ریزان مدیریت شهری تلقی شود.

از این رو به مناسبت هفته نکوداشت اصفهان به عنوان پايتخت فرهنگ و تمدن ايران اسلامي، شهرداري اصفهان در تداوم رسالت ها و فعالیت‌های فرهنگی و هنری خود، نخستین جشنواره عكس شيخ بهايي را برگزار  مي نمايد.

این جشنواره با هدف ثبت تصویری اصفهان به عنوان شهری زنده و پویا ، به‌ صورت حضوری و سالانه انجام می‌گردد و  نمايشگاه آن در طول هفته نكوداشت اصفهان ( 3 تا 10 ارديبهشت ماه1394 ) برگزار خواهد شد.

موضوع محوری این جشنواره عکاسی از زندگی روزمره مردم و فضاهای شهری مناطق پانزده گانه شهر اصفهان است كه  هر سال به تناسب و بر حسب اقتضا، موضوع  ويژه ايي به عنوان موضوع سال انتخاب مي شود.

نخستین جشنواره عكس شيخ بهايي دارای بخش های مختلفی همچون  بخش اصلی(در این بخش رقابت بین عکاسان به صورت حضوری و در مدت چهار روز از 25 تا 28 فروردين ماه 1394 عكاسي از شهر اصفهان انجام می شود)،  رقابت آزاد( در این بخش عکس هایی که از تاریخ 1/1/93 تا 28/1/1394 از شهر اصفهان عکاسی شده مد نظر می باشد) و بخش اصفهان در شب (موضوع ويژه - با توجه به نامگذاري سال 2015 به عنوان سال بين المللي نور و اهميت آن در عكاسي و زندگي شهري ، اصفهان در شب به عنوان موضوع سال این بخش انتخاب شده است) می باشد.

علاقمندان برای اطلاع هر چه بیشتر از چگونگی شرکت در این جشنواره می توانند به سايت جشنواره به نشانیwww.EsfahanFarhang.ir مراجعه و یا با مسؤول دبیر خانه- آقای مجید حجتی به شماره 09131062640تماس بگیرند.  

شایان ذکر است رئیس نخستین جشنواره عكس شيخ بهايي آقای محمد مهدی مغروری، دبیر جشنواره آقای سید رضا منجمی و داوران آن آقایان غلامرضا نصر، مهدي وثوق نيا، محمد رضا مومنی می باشند و شرکت تمامی عکاسان کشور در این جشنواره آزاد است.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.