۲۸ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۲
کد خبر: 203087

یک کارشناس تغذیه گفت: مصرف ماهی در طول دوران بارداری امکان زایمان زودرس را تا حد زیادی کاهش می‎دهد.

تاثیر مثبت مصرف امگا 3 در دوران بارداری

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا،غلام‎حسین اکبری بیان کرد: دریافت منظم اسیدهای چرب با زنجیره بلند امگا 3 در دوران جنینی سبب محافظت از بدن در مقابل بسیاری از بیماری‎ها می‎شود، جنین تا قبل از تولد DHA مورد نیاز خود را از مادر تأمین کرده و پس از تولد آن را از شیر مادر بدست می‎آورد‌.

وی اضافه کرد: شیر مادر به طور نسبی 3 تا 4 برابر بیش از هر ماده غذایی حاوی امگا 3 و 6 است. مهارت‎های اجتماعی، هماهنگی بین چشم و دست، میزان سرعت عمل و ضریب هوشی در این کودکان نسبت به کودکانی که مادرانشان از اسیدهای چرب استفاده نمی‎کنند، بیشتر است.

اکبری ادامه داد: کودکانی که از شیر مادرانی تغذیه می‎کنند که در رژیم غذایی آنها ماهی به کار برده می‎شود، از قدرت بینایی بهتری نسبت به دیگر کودکان برخوردارند و علت این امر ذخیره امگا 3 در شیر مادر و انتقال آن به نوزاد است. امروزه ثابت شده که استفاده از مکمل‎های روغن ماهی می‎تواند در کودکانی که رفتارهای بد اجتماعی از خود بروز می‎دهند تا حدودی تغییر ایجاد کند.

این کارشناس تغذیه اظهار کرد: نکته قابل توجه این است که با وجود نقش مفید امگا 3 در عملکرد صحیح سیستم‎های عصبی، تولیدمثل، ایمنی، قلب و عروق، فرایندهای بیوشیمیایی، تنظیم تقسیم سلولی، تنظیم فشار خون و کاهش التهاب و ده‎ها عملکرد دیگر در مصرف این ماده بایستی دقت لازم را به خرج داد.

وی تصریح کرد: البته مصرف به اندازه امگا 3 بسیار بی‎خطر است، اما مصرف آن با دز بالا سیستم ایمنی بدن را سرکوب می‎کند و باعث تهوع، اسهال و احساس طعم ناخوشایند در دهان شده، جذب ویتامین‎های K-A-D-E را کاهش می‎دهد و در بیماران دیابتی باعث بالا رفتن قند خون می‎شود‌.

اکبری خاطرنشان کرد: افرادی که دارای اختلالات خونی هستند یا از داروهای رقیق کننده خون استفاده می‎کنند با توجه به نقش امگا 3 در رقیق‎سازی خون بایستی از استفاده زیاد این ماده پرهیز کنند. همچنین افرادی که دارای فشار خون بالا و کنترل نشده هستند، باید در مصرف آن احتیاط به خرج دهند‌.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.