قد س آنلاین یزد - مدیرعامل بانک مهر اقتصاد گفت: برخی قوانین بانکی متناسب با شرایط اقتصاد مقاومتی نیست و باید در آن بازنگری شود.

برخی قوانین بانکی متناسب با شرایط اقتصاد مقاومتی نیست

به گزارش قد س آنلاین از یزد ، غلامحسن تقی نتاج، در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل امور شعب بانک مهر اقتصاد استان یزد اظهار داشت: یکی از ضرورت ‌های جدی در بانکداری، رعایت قوانین و مقررات در سطح سازمانی است گرچه در حال حاضر بسیاری از قوانین، متناسب با شرایط اقتصاد مقاومتی نیست و اینها در گذشته تدوین شده و متناسب با زمان و شرایط جامعه باید در آن اصلاح و بازنگری صورت گیرد.

وی با تاکید بر اهمیت اقتصاد مقاومتی و راهگشا بودن آن در شرایط امروز تصریح کرد: در اقتصاد مقاومتی باید 24 محور مورد توجه قرار گیرد و همه ما ایرانیان باید با نگاه اعتقادی این سند را مطالعه کرده و نسبت به اجرای محورهای آن اقدام کنیم.

نتاج خاطرنشان ساخت : تنها راهکار برون رفت از مشکلات اقتصادی، نگاه ویژه به محورهای اقتصاد مقاومتی است.


وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: بانک مهر اقتصاد با سهم پنج درصدی از نقدینگی کشور و بهره مندی از هفت هزار نیروی متخصص و متعهد می ‌تواند به عنوان یک بانک ارزشی در مسیر اقتصاد مقاومتی گام بردارد و ما در این زمینه اعلام آمادگی می‌کنیم.
مدیرعامل بانک مهر اقتصاد تصریح کرد: یکی از مواردی که در این زمینه باید مورد اصلاح قرار گیرد، قاعده فزونی یا بالاتر بودن سود تسهیلات نسبت به سود سپرده‌هاست که تاکنون مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.

وی افزود : اگر این قاعده منطقی رعایت نشود، بسیای از موسسات و بنگاه‌ های اقتصادی باید از عرصه اقتصاد کنار بروند و گذشته این موسسات نیز بیانگر همین مطلب است.
در این مراسم که با حضور مدیرعامل بانک مهر اقتصاد کشور برگزار شد، از تلاش‌های محمدعلی جهانشاهی تقدیر و ایوب تابانی به عنوان مدیرکل شعب بانک مهر اقتصاد استان یزد معرفی شد.
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.