نماینده مردم تهران در مجلس با طرح این پرسش که آیا وزرا حاضر هستند دارایی‌های‌شان را اعلام کنند گفت: اگر جواب خیر است، پس چرا توقع انصراف مردم از دریافت یارانه و ارائه اطلاعات اقتصادی خود را دارند؟

چند وزیر دولت 800 میلیارد تا هزار میلیارد تومان ثروت دارند

به گزارش  فارس، الیاس نادران در برنامه ثریا با بیان اینکه دولت باید برای شفافیت اقتصادی ابتدا از بدنه خود آغاز کند، اظهار داشت:‌ اکنون همه دستگاه‌ها و مسئولان بر شفافیت اقتصادی تأکید دارند.

وی افزود: اگر شفافیت اطلاعاتی به طور جامع وجود داشته باشد امکان رانت‌خواری برای هیچ کس در دولت وجود نخواهد داشت.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت:‌ در نامه‌ای که اخیراً منتشر شد شاهد ارائه اعتبار 650 میلیون یورویی تنها به یک شخص بودیم و امکان واردات با شرایط بسیار ویژه برای عده‌ای فراهم شد.

وی افزود: متأسفانه به عنوان برخی زیرساخت‌ها که به اعتقاد من اثرگذاری برخی عناصر با نفوذ در دولت است و موجب ایجاد رانت‌های کلان شده است.

نادران با اشاره به جنگ سوریه گفت: بیش از 2 سال سوریه با آمریکا، اسرائیل و متعهدانش در جنگی تمام عیار به سر می‌برد و به شدت به لحاظ قدرت سیاسی مشکل دارد اما نظام ارزی سوریه به هم نریخته است.

وی افزود: اما در ایران پس از اعلام قرار گرفتن بانک مرکزی در لیست سیاه بلافاصله نرخ ارز در کشور دچار نوسانات شدیدی شد که ناشی از عدم وجود زیرساخت‌های مناسب ارزی است.

استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه باید مرکزی برای ورود و خروج ارز تأسیس و موارد را کنترل کرد، گفت:‌ بسیاری از نهادهای دارای قدرت مانع از ایجاد مراکزی برای کنترل میزان ورود و خروج ارز به کشور می‌شود.

نادران با اشاره به اینکه در روند اجرای هدفمندی صدها میلیون تراکنش ایجاد شد، گفت: هم‌اکنون در نظام بانکی میلیون‌ها تراکنش انجام می‌شود و به راحتی مبالغ جابه‌جا می‌شود؛ آیا نمی‌توان بانک اطلاعاتی از میزان درآمد افراد و میزان دارایی آنان ایجاد کرد.

وی گفت: اکنون اطلاعات کافی در سطوح مختلف نهادها وجود دارد اما مرکزی برای هماهنگی میان آنها نیست، بنابراین اطلاعات امکان تبادل نخواهد داشت.

این نماینده مجلس تصریح کرد: اکنون باید اراده ای در مدیریت اجرایی کشور که اختیارات لازم هم وجود دارد، ایجاد شود تا بخش‌های مختلف برای اقتصادی سالم هماهنگ عمل کنند.

به گزارش فارس در میانه برنامه تلویزیونی ثریا بخش‌هایی از سخنان رئیس جمهور پیش از انتخابات دوره یازدهم و پس از انتخابات پخش شد که در این گزارش‌ها حسن روحانی بر ایجاد بنگاه اطلاعاتی جامع و شفاف تأکید می‌کرد. همچنین روحانی در بخش‌هایی از این گزارش تلویزیونی از تدوین طرح‌های اجرایی در اقتصاد برای تحولی بزرگ در کشور سخن می‌گفت.

*ابتدا شفافیت اطلاعاتی باید از بدنه دولت و سپس از مردم انتظار ارائه اطلاعات کنند

نادران با اشاره به اینکه دولت باید رابطه خوبی با مردم برقرار کند، افزود: ابتدا شفافیت اطلاعاتی باید از بدنه دولت اجرا شده و سپس از مردم انتظار ارائه اطلاعات کنند.

*چند وزیر دولت بین 800 میلیارد تا هزار میلیارد تومان ثروت دارند

وی با بیان اینکه چند وزیر دولت بین 800 میلیارد تا هزار میلیارد تومان ثروت دارند ادامه داد: آیا وزرا حاضر هستند دارایی‌های‌شان را اعلام کنند اگر خیر، پس چرا توقع انصراف مردم از دریافت یارانه و ارائه اطلاعات اقتصادی خود را دارند.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه حکومت باید اطمینان 100درصدی از مردم از بابت عدم اطلاعات آنان دهد، گفت: دولت پس از ثبت‌نام خانوار قصد رصد گردش مالی بانکی افراد را دارد.

وی با انتقاد از رویه دولت در خصوص حذف یارانه اقشار پردرآمد گفت: چرا دولت در سیستم ثبت‌نام اینترنتی از عنوان اجبار مجلس بر حذف یارانه خانوار استفاده می‌کند، آیا دولت مصوبه مجلس مبنی بر افزایش 20 درصدی حقوق کارکنان را نیز به همین تناسب در فیش‌های حقوقی مجلس را اعلام می‌کند.

نادران گفت: آیا دولت در دفترچه‌های خدمات بیمه‌ای رایگان از عنوان اینکه مجلس اجازه و منابع لازم را در نظر گرفته و تصویب کرده استفاده خواهد کرد بنابراین دولت در برخی رفتارهای خود باید تجدیدنظر کند.

وی افزود: هر کاری ابزار خود را می‌طلبد و دولت نسبت به اقدامات خود باید از ابزارهای مختلف استفاده کند.

این استاد دانشگاه تأکید کرد: باید یک اقتصاد کارآفرین داشته باشیم یعنی مردم کار اقتصادی و تولیدی می‌کنند و دولت هم با دریافت مالیات بازتوزیع صحیحی داشته باشد.
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 27
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سوال IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    1 2
    جناب محصولي وزير دولت عدالت محورتون به تنهايي چقدر ثروت داشتن؟ ايشون زورشون ميرسيد سرکار برن
  • محمد IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    1 0
    همش هزار ميليارد بذاري جلو گربه قهر ميکنه!
  • غلانرضا IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    0 0
    با سلام در بحث هدفمند سازي من هم با طرح دولت مخافم زيرا اين روند با هدف هدفمند سازي اصلا شباهتي ندارد و کلا طرح در يک حرکت چوهري به دليل ترس و ناتواني مجريان دولت از اصلاح بزرگ اقتصادي تبديل به صدقه دهي دولت شده و وقتي دولت مردان طرحي که بر سر آن در مجلس گلو ها پاره کردند و متعهد شدند را ماهيتاً عوض کردند بر سر مسائلي که براي آن سند امضاء نکردند مسل اعلام داراي ها معلوم است چه مي آورند
  • خوزستان IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    0 0
    جناب اقاي نادران کشورمامديرندارد
  • اسدمظفر IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    3 1
    نمايندگان اينوميدونستن بازهم به اين افرادراي اعتماددادند.حالابايدازاين آقايان وزراانتظاردلسوزي براي مستمندان داشت.
  • سل IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    0 0
    احسن بر تو درست ميگوييدخجالتيست باري دولت
  • فرزاد IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    0 0
    اولا پولدار بودن جرم نيست اگر از بيت المال پولدار نشوند ثانيا آقاي نادران ارادي مثل آقاي محصولي اقاي رحيمي آقاي نجار و ... در دولت احمدي نژاد راموش کردند راستي آقاي عسگر اولادي هم از ياران انقلاب ميليادر مي باشد بازم بگيم؟؟؟...
  • محمد IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    0 0
    آقاي نادران سوالتان را با اضافه كردن :وچند نماينده مجلس .......اصلاح كنيد
  • بي نام IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    0 0
    با اين وضع چشمتونو دوختين به 45 تومان مردم بدبخت
  • بهروز IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    0 0
    نه بعضيا بيشتر زحمت ميکشند ونه بعضيا مخ انچناني دارند و... فقط آن بعضيا ميتوانند به راحتي وام بگيرند با درصد پايين ويا بلاعوض ودرنتيجه توسط همان وام صادرات وواردات پرسود که در انحصار همون خوديهاي جامعه ميباشد به راحتي سرمايه کلان به دست مياورند وبه همين سادگي سرمايه دار ميشوند وان بقيه که اينچنين پشتوانه وطرفدار ندارند بيشتر هم زحمت ميکشند واز جان ودل مايه ميگذارند وخالصانه هر چه در توان دارند در طبق اخلاص ميگذارند ودرامد انچناني ندارند .اين شده عامل اصلي سرمايه دار شدن وفقير شدن غريب به هشتاد در صد جامعه اين نظر طبق شناخت از دوستان سرمايه داري که چندين مدرسه واماکن خيريه براي جاهاي نيازمند ساخته اند به حضور شما ارايه ميگردد.
  • بازرس IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    0 0
    يکي از اين وزاري ميلياردي وزير صنعت معدن و تجارت ميباشد که دستور داده تا 4000بازرس نظارت برکالا و خدمات اخراج شوند وقتي ميليارد ميليارد ثروت داره خبر از حقوق 600هزارتومني بازرس بيچاره نداره که باز هم با اين حقوق قانعه اما ايشان راضي نيستن و حکم به اخراج صادر کردند .
  • نادر IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    0 0
    چندميليارد ، کم است . هنوز براي بيشتر از اين جادارد .
  • مسلمان IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    0 0
    منباانصراف از دريافت يارانه عملا 10 درصد درامدماهيانه ام کم مي شود اقايان وزرا و مسو لين چطور
  • الکي IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    1 0
    آفرين به نادران ، حتي نمايندگان مجلس هم اطلاعات حقوق و درآمد و ثروت خود را ارائه نداده و نميدهند . اين وظيفه ملت است نه به قول خودشان خدمتکزاران ملت !!!!!!!!!!!
  • حسين IR ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    0 0
    وزرا ازکجا آورده اند که حالابراي يارانه مردم هم دندان تيز کرده اند
  • عباس IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    0 0
    وقتي نمي تونن حساب 30 تا وزير رو ا ز نظر ثروت بررسي کنن چطور ميشه برا همه ملت اين کار رو کرد؟ اگرم ميتونن پس چواب بدن بعدشم ببينن از کي و چطوري ثروتمند شدن اونم اينطور نجومي اونم در حالي که بيشتر ملت تو نون شب موندن تا يه وقت کسي فکر نکنه حساب ملت و دولت جداس
  • دردودل IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    1 0
    باتشکر از نماينده تهران واقعا اگر دولتمردان چنين هستند که بودند پس چرا چشم به 40000 تومان يارانه دوختن براي ايجاد شغل و تامين دارو متاسفم که به اسم اسلام چه بر سر ملت اوردند و مياورند از خدا بايد بترسند که نميترسند وعده ديدار مظلومان با ظالمان در پيشگاه خداوند
  • hsan IR ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    1 0
    تمام مشکلات ما از بي عدالتي است .هر روز شاهد بول دارتر شدن بولدارها هستيم .کي شاهد عدم تورم خواهيم بود خدا داند؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • 166666666666666666 IR ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    3 0
    اين بنده خدا يادش رفته که بگه چند تا نماينده ثروت ميلياردي دارند . و چند تا نماينده از گرده همين مردم ميلياردر شدند . نمونه اش مجلس هفتم .
  • عباس IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    1 0
    احسنت
  • البرز IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    2 1
    متاسفانه دولت رانت خوارها و دلالان اقتصادي را رها کرده و به حقوق کارمندان خود را سرگرم کرده وزيري که بايد در وزارتخانه خود مديريت کند و به رفع مشکل مردم بپردازد متاسفانه دنبال دلالي و يا دنبال واردات مواد غذايي و سود بردن ميلياردي است که حرام نيست ولي يک جوان بخواهد اين کار را انجام دهد حرام اندر حرام است
  • معلم IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    5 0
    به عنوان يک معلم با 20 سال سابقه کوچکترين اعتمادي به دولت و نمايندگان مجلس ندارم همان هايي که طرح رتبه بندي معلمان را بوسيدندو کنار گذاشتن تا ما همچنان براي امرار معاش دنبال شغل دوم و سوم هم باشيم در ضمن ثروت وزرا فکر کنم ارثيه پدري آنها باشد که ما ها نداريم والا اگر شما فکر کنيد که از جاهاي ديگري اوردند !!!!!!!!
  • reza IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    0 0
    حتي اگه شعار باشه شعاره خوبي بود
  • ع IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    0 0
    واقعا" اين وزرا از طريق خدا پسندانه به اين مبالغ رسيده اند آيا در زمان امام هم اين وزرا با اين دارايي در سمت هاي دولتي حضور داشتند.
  • جاسمين IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    0 0
    خدا ازشون نگذره معلوم نيست اين پولها را از کجا آورده اند. مگه کسي با يک حقوق ساده به اصطلاح خودشون خدمت به مردم مي تونه اين همه دارايي کسب کنه. يک عده شون با رانت و اين حرفه اين همه پول جمع کردند يک عده شون که اختلاس و دزدي مي کنند آب و از آب تکون نمي خورده اين ها پول مردمه که تو جيب آقايون مي ره.
  • محمد رضا IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    0 0
    حرف خوب را بايد تقويت کرد.اما براي شروع شما اولين نفر باشيد وبعد ساير نمايندگان وافراد شاغل در دولت هاي قبلي وفعلي. تقاضا دارم توجه فرماييد.شايد واقعيت اقتصاد ايران براي خيلي ها روشن شود.
  • کارگر IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    0 0
    تورو خدا دست از يارانه برداريد