۲۸ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۶
کد خبر: 203153

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری سیستان وبلوچستان گفت: مردم استان در سفر رییس جمهوری 85 هزار تماس تلفنی از طریق شماره 111با سامد (سامانه ارتباطی دولت و ملت) داشتند و این روند ارتباطی همچنان ادامه دارد.

85 هزار تماس با «سامد» در سفر روحانی به سیستان

به گزارش قدس آنلاین ˈحسین سنجرانیˈ روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: از بین این 85 هزار تماس تلفنی 17 هزار تماس در سامانه ثبت و کد رهگیری دریافت کرده و 68 هزار مورد که قابل ثبت نبود توسط کاربران مشاوره و راهنمایی شد.

وی با اشاره به نحوه ثبت مشکلات و تقاضای مردمی در سامانه سامد گفت: درخواستهای مردمی و پیامها در بسته های مختلف به اداره کل مربوطه ارجاع می شود و دستگاههای ذیربط نیز موظفند بعد از تحویل نامه پاسخ لازم را بدهند.

او افزود: در جریان اخیر سفر رییس جمهوری به سیستان و بلوچستان 380 نفر کاربر در سه نوبت هشت ساعته بطور شبانه روزی در سامد مشغول کار و پاسخگویی بودند.

او گفت: شماره تلفن 111 در تمام استان تا آخر وقت امروز 28 فروردین به صورت شبانه روزی فعال است و مردم می توانند درخواستهای خود را با 120 خط در این سامانه ثبت کنند اما بعد از پایان وقت امروز، در روزهای سال طی ساعات اداری پاسخگویی می شود.

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری سیستان و بلوچستان ادامه داد: یکی از مجاری شبکه یکپارچه ارتباط مردم با دولت سامانه تلفنی 111 است که مردم می توانند از این طریق ایده ها، پیشنهادات، درخواستها و شکایات خود را مطرح و به گوش دولتمردان برسانند.

سنجرانی افزود: تمهید شرایط لازم برای برقراری ارتباط موثر و کارآمد و نیز پاسخگویی سریع و صحیح به مسائل و مشکلات مردم در رابطه با دستگاههای اجرایی از مهمترین اهداف راه اندازی ˈسامدˈ بوده است که فقط یکی از دست آوردهای آن کاهش استفاده از مکاتبات کاغذی است که بعضا نتیجه کمتری نیز دارد.

وی همچنین گفت: بیشترین درخواست ثبت شده مردم سیستان و بلوچستان در سامانه سامد به ترتیب مربوط به اشتغال، کمکهای مالی بلاعوض، مسکن، درمان و فاقدین شناسنامه بوده است.

او افزود: در سفر رییس جمهوری علاوه بر تماسهای تلفنی نزدیک به 50هزار نامه نیز از استان درقالب درخواستها و مطالبات مردم جمع آوری شد که این نامه ها نیز پس از شمارش، ثبت و تفکیک در سامانه سامد، به دستگاه اجرایی مربوطه ارجاع داده می شود.

وی گفت: در سفر دکتر روحانی به سیستان وبلوچستان با اطلاع رسانی خوب، نسبت نامه های دریافتی از مردم در مقایسه با دوره های قبل به یک پنجم کاهش داشت.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.