رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با سیستم بانکی و نرخ بهره پروژه‌های صنعتی، توجیه اقتصادی ندارد.<BR>

تولید با وضعیت فعلی بانک‌ها و نرخ بهره موجود رونق نمی‌گیرد

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اصفهان، ارسلان فتحی‌پور در نشست مشترک چهار ساعته اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با هیات نمایندگان اتاق و جمعی از فعالان اقتصادی استان اصفهان در سالن اجتماعات اتاق اصفهان اظهار کرد: سیستم موجود بانکی و نرخ‌های بهره اعلام شده پاسخگوی نیاز تولید و صنعت کشور نیست.

وی از آغاز طرح اصلاح نظام بانکی در کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد و گفت: مقدمات این طرح توسط اعضای کمیسیون در حال تهیه و تدوین است و در این اصلاح نظام بانکی تلاش می‌شود، نظارت بیشتری بر بانک‌ها انجام گیرد.

وی با اظهار تاسف از خشک شدن رودخانه زاینده‌رود و بحرانی شدن بخش کشاورزی، صنعت گردشگری استان گفت: همه بخش‌های صنعتی، کشاورزی و گردشگری و معماری اصفهان از رودخانه زاینده رود تاثیر گرفته است و نباید ضایعه خشک شدن آن ادامه‌دار باشد.

وی استان اصفهان را یکی از ستون‌های موثر کشور توصیف کرد و گفت: این استان از نظر صنعت، معدن، کشاورزی، معماری و هنر همواره به عنوان نصف جهان شناخته می‌شود و باید مسایل و مشکلات آن مورد توجه قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برخی از مشکلات در کشور فراگیر است و مربوط به یک استان خاصی نیست، بلکه باید به صورت کشوری مسایل برطرف شود.

وی در بخش دیگری از سخنان از بزرگ بودن بدنه دولت و پرداخت 105 هزار میلیارد تومان به عنوان حقوق کارکنان در برابر 115 هزار میلیارد تومان درآمد دولت گفت: کاهش حجم بدنه دولت در دستور کار دولت یازدهم قرار گرفته است.

وی افزود: با توجه به هزینه‌های بالای دولت، انتظار از بخش خصوصی است که به کمک تولید بیاید و 500 هزار میلیارد تومان نقدینگی موجود در دست مردم را به سمت تولید هدایت کنند.

وی یادآور شد: سازمان امور مالیاتی نباید فقط از حقوق‌بگیران و تولیدکنندگان مالیات بگیرد، بلکه باید دامنه مالیات دهی واسطه‌گران، دلالان و سفته‌بازان را توسعه دهد.

وی با اشاره به بررسی اصلاح مالیات‌های مستقیم در کمیسیون اقتصای مجلس گفت: تلاش کردیم در این طرح بانک اطلاعات جامع از فعالیت‌های اقتصادی تشکیل شود و همه بخش‌ها مشمول پرداخت مالیات شوند.

وی تاکید کرد: ساختار نظام مالیات جدید بر مبنای حمایت از تولید است و تلاش شده معافیت مالیاتی ماده 132 قانون در تولید، صنعت گردشگری، حمل و نقل مورد توجه قرار گیرد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به مسایل و مشکلات اجرای مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد و گفت: هر یک از بخش‌هایی اقتصادی که در اجرای این قانون با مشکل روبرو شده‌اند، می‌تواند در کمیسیون اقتصادی مجلس با مسئولان سازمان امور مالیاتی تشکیل جلسه دهند تا راهکار مناسبی اتخاذ شود.

وی تاکید کرد: مجلس به عنوان نماینده مردم می‌تواند پیگیری مسایل و مشکلات اجرای این قانون را دنبال کند و راهکار قانونی نیز وضع کند.

وی از اجرای نشدن برخی از قوانین مرتبط با تولید را مورد انتقاد قرار داد و گفت: در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی از دولت خواسته‌ایم که آیین نامه‌های اجرای این قوانین را هر چه سریع‌تر صادر شود.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.