قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: معماری حرم مطهر رضوی در مقایسه با سایر اماکن متبرکه الگوست و رعایت معیارهای اسلامی از ویژگی‌های ممتاز و منحصر به فرد بناهای حرم مطهر است

معماری حرم مطهر رضوی برای سایر اماکن متبرکه الگوست

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، دکتر سعید عبدالحسینی در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل سازمان عمران و توسعه حریم حرم حضرت رضا(ع) اظهار داشت: آستان قدس رضوی در سالهای پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی با تکیه بر توان متخصصان داخلی،صحن ها و رواق‌های بی‌ نظیری مانند صحن جامع رضوی و رواق‌های دارالحجه و دارلمرحمه و ... را در حرم مطهر رضوی احداث کرده که به اذعان بسیاری از بازدیدکنندگان و متخصصین خارجی اجرای چنین ابنیه‌ای مایه افتخار و مباهات و به عنوان الگوی مناسب جهانی است.
دکتر عبدالحسینی قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به علاقه و ارادت پدیدآورندگان ابنیه و اماکن متبرکه رضوی بیان داشت: هنر معماری اسلامی و ایرانی، جلوه های آرامش بخش معنوی حرم مطهر رضوی را خلق نموده و آثاری فاخر،گرانسنگ و ماندگار را برای آیندگان به یادگار گذاشته است.
وی گفت: زحمات بسیاری کشیده شده و جای کار بسیار هم وجود دارد، زیرا آستان قدس رضوی به عنوان پرچمدار جهان اسلام ظرفیت بی‌بدیل حضور سالانه بیش از 25 میلیون شیعه و دوستدار اهل بیت(ع) از سراسر جهان را داراست.لذا بایستی مجدانه در این مسیر تلاش کرد.
وی گفت: تولیت عظمای آستان قدس رضوی همواره به فراهم آوردن شرایط مناسب برای ارائه بهترین خدمات به زائران امام رضا(ع) تاکید دارند و خدمت‌رسانی به زائر اولویت اصلی و مهم آستان قدس رضوی است.
وی ادامه داد: همه برنامه ریزی‌های اقتصادی و فرهنگی در این آستان مقدس حول همین محور است و وظیفه ما مجریان ارائه بهترین خدمات برای رسیدن به این مهم است.
وی تصریح کرد: با آینده نگری و دوراندیشی آیت‌الله واعظ طبسی، امروز بیش از یک میلیون متر مربع فضای عبادی و زیارتی در حرم مطهر رضوی ایجاد شده است. تعداد زائران بارگاه منور رضوی همواره رو به گسترش است و بایستی بر اساس شاخص‌های علمی و فرهنگی تعریف شده در سند چشم انداز آستان قدس رضوی در این خصوص تمهیدات ویژه برای خدمت‌رسانی هرچه بیشتر به زائران اندیشیده شود.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر شاخص کیفیت به عنوان اولویت اول در ساخت و سازهای حرم مطهر رضوی خاطرنشان کرد: حداکثر سرعتی که با بهترین کیفیت می‌توان انجام داد، در توسعه اماکن متبرکه مدنظر آستان قدس رضوی است.
در پایان این مراسم مهندس حسین اسماعیلی به عنوان مدیرعامل سازمان عمران و توسعه حریم حرم حضرت رضا(ع) منصوب و از خدمات مهندس امیرعباس مومنی مدیرعامل سابق این سازمان تقدیر شد.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.