هم اکنون به موازات تحولات میدانی، انتخابات ریاست جمهوری سوریه و پیش بینی نامزدهایی که در آن نام نویسی می‌کنند، به مهمترین موضوع مورد بحث محافل سوری تبدیل شده است.<BR>

انتخابات ریاست جمهوری سوریه مهمترین موضوع مورد بحث محافل سوری

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  فارس در دمشق، هم اکنون برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سوریه به امر قطعی تبدیل شده و توجه بسیاری را به خود جلب کرده است، به گونه‌ای که توجه بذل شده به این امر را می‌توان همپای تحولات میدانی این کشور برشمرد، به خصوص آنکه در اولین روز از آغاز نام نویسی نامزدها شاهد نام نویسی یکی نمانیدگان معارض پارلمان سوریه در انتخابات بودیم.

توجه مردم سوریه به انتخابات ریاست جمهوری این کشور را می‌توان به راحتی در پایگاه‌های اجتماعی اینترنتی نیز ملاحظه کرد که طی آن کاربران سوری اقدام به نشر تصاویر متعددی از نامزد مورد حمایت خود در انتخابات و ارائه اطلاعاتی از وی و فعالیت‌های سیاسیش کرده‌اند.

مردم سوریه برگزاری انتخابات را اقدامی مهم در روند دموکراسی کشور خود می‌دانند و از آن استقبال خوبی بدون حساسیت‌های سلبی به عمل آورده‌اند و این رخداد جدیدی در عرصه سیاسی سوریه و جریان زندگی سیاسی مردم سوریه به شمار می‌آید.

در این میان نمی‌توان عملکرد رسانه‌های سوری را نادیده گرفت که تلاش کرده‌اند، جانب بی‌طرفی را در انتخابات حفظ کنند، به گونه‌ای که نام نویسی اولین نامزد انتخابات ریاست جمهوری را بسیاری از رسانه‌ها بی‌طرفانه پوشش دادند.

با انتشار خبر نام نویسی اولین نامزد انتخابات ریاست جمهوری که از معارضان سوری به شمار می‌آید، شایعاتی در میان مردم منتشر شد و این امر وزارت اطلاع رسانی سوریه را واداشت تا تاکید کند که در امر انتخابات تنها دادگاه قانون اساسی است که تصمیم گیرنده خواهد بود و نامزدها را تایید خواهد کرد.

در عرصه رسانه‌ای تلویزیون رسمی سوریه اطلاعات لازم و مورد نیاز شهروندان سوری برای آشنایی هرچه بیشتر با «ماهر حجار»، از جمله فعالیت‌های سیاسی و دیدگاه و مواضعش را پخش کرد تا نشان دهد که در امر انتخابات در عمل بی‌طرفی را اعمال کرده است.

در محافل اجتماعی سوری‌ها موضوع انتخابات مهمترین موضوع مورد مناقشه و بحث است و در این بین پیش بینی نامزدها جایگاه ویژه‌ای دارد. در خصوص بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه باید گفت که وی هنوز مدارک خود برای نام نویسی در انتخابات را ارائه نداده است.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.