دبیرکل اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی اظهار کرد: امروز در فلسطین نوعی استعمار شکل گرفته است که کشورهای اسلامی باید نسبت به آن واکنش نشان دهند. <BR> <BR>

نوعی استعمار بر سرزمین‌های فلسطین شکل گرفته است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، محمود ارول قلیچ طی سخنانی در نشست تروئیکای اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی که به منظور بررسی مسائل اخیر غزه تشکیل شده است گفت: کشورهای مسلمان باید به فلسطین به عنوان مهم ترین مساله خاورمیانه نگاه کنند و توجه داشته باشند که این نگاه بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اجلاس سال 2010 که به دلیل گسترش شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی برگزار شده بود گفت:‌ سران اجلاس رژیم صهیونیستی به خاطر بی‌توجهی به قوانین بین‌المللی در مورد شهر ک سازی و ادامه روند اقدامات خود مقصر شناخته شد و باید در این اجلاس نیز به طور جدی به مساله غزه نگاه کنیم و از مردم فلسطین حمایت نماییم. چرا که مساله فلسطین یک مساله جهانی است که در جهان اسلام در حال وقوع است.

وی در پایان تاکید کرد: اجلاس جاری که با حضور 19 هیات در ایران برگزار می‌شود، باید با اتحاد در جهت پیروزی ملت فلسطین اقدامات عملی را انجام دهد.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.