حجت الاسلام والمسلمین مهدی ماندگاری در جمع معتکفان حرم مطهر رضوی گفت: ماه مبارک رمضان، ماه میهمانی خداست و اعتکاف در این ماه، میهمانی ویژه الهی در ماه خداست.<BR>

اعتکاف رمضان، میهمانی ویژه الهی در ماه خداست


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، این کارشناس دینی در جمع جوانانی که در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان در جوار حرم امام رئوف در مسجد جامع گوهرشاد معتکف شده بودند، اظهار داشت: امام زمان(عج) و دیگر اهل بیت(ع) واسطه های این میهمانی الهی هستند.
ماندگاری به همه معتکافان توصیه کرد که قدر این روزها را بدانند و طوری برخورد کنند که از فیض بالای این میهمانی عظیم الهی بیش‌ترین بهره و استفاده را ببرند.
وی در ادامه سخنانش به شاخصه‌های اصلی غفلت زدایی انسان اشاره کرد و گفت: انسانی که بیدار است به وعده‌های الهی ایمان دارد و آتش جهنم و نسیم روح انگیز بهشت را احساس می‌کند.
وی ابراز داشت: سعی کنید در این سه روزی که معتکف هستید، اندیشه و عملتان طوری باشد که وعده‌های الهی را مورد توجه قرار دهید و آثار نیک و بد هر یک از اعمال خود را مورد تحلیل و بازبینی قرار دهید.
ماندگاری با بیان اینکه اکثر افراد تنها به جلوه‌های رحمت الهی توجه دارند و از عذاب الهی غافل می‌شوند، گفت: نَفس انسان با شنیدن وعده‌ و وعیدهای الهی تحت تأثیر قرار می‌گیرد. چنانچه وعده الهی امیدی در انسان به وجود می‌آورد که عامل کوشش او در عمل می‌شود و وعید الهی باعث پرهیزگاری و دوری او از زشتی‌ها می شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: از ائمه اطهار(ع) تنها شفاعت نخواهیم بلکه این بزگواران را واسطه شفاعت و هدایت خود را دنیا و آخرت قرار دهیم.
این کارشناس مذهبی، جوانان را به تفکر و تعقل تشویق کرد و گفت: اعتکاف بهترین زمان و فرصت برای تفکر است. تفکری برای انسان ثمربخش است که انسان را به آگاهی و علمی برساند که همراه عمل باشد و کسی که به آنچه می داند عمل کند٬ خداوند علم و آگاهی به آنچه نمی داند را به او ارزانی می دارد و درهای حکمت به روی او باز می‌شود.
وی بیان کرد: سعی کنید ظرف وجودی خود را بالا ببرید زیرا کسی که ظرف وجودیش کوچک است، دعاهای بزرگش به اجابت نمی‌رسد چون شاخصه و معیارهای ظرف وجود خود را گسترده نکرده است.

گناه عروج الهی را تعطیل می‌کند
این کارشناس دینی با بیان این مطلب که گناه، پرواز و عروج الهی مومنان را تعطیل می‌کند، ابراز داشت: همه افراد به احوال خویش آگاه هستند و با تعریف و تمجید دیگران پاک و منزه نمی‌شوند زیرا اگر ذره‌ای گناه در کارنامه اعمال انسان باشد نماز و دعا او به جایی نمی‌رسد.
وی در پایان خلوت کردن با خود، موعظه، توجه به دنیا و آخرت و طهارت روح را از دیگر شاخصه‌های بیداری عنوان کرد.
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.